خونه تکونی ایرونی

توی خونه تکونی ما ایرانی ها قیامتیه که بیا و ببین ....

  • تمام دیوارها باید شسته بشن چه تازه رنگ خورده باشن یا قدیم
  • تمام ظروف آشپزهانه همه اشان باید با سفیدکننده شسته شن
  • داخل تمام کابینت ها باید شسته و کفی شون عوض بشه
  • تمام رخت خوابها رویه هاشون باید شسته و اونهایی که مصرف میشن عوض بشن
  • توی یخچال و فریز قشنگ باید شسته و تمیز بشن
  • اوسرها و قاب عکس ها و قالی ها و مبل ها و... همه باید دستمال کشیده بشن
  • از یک استکان تا پرده ها و سقف خونه همه چی باید تمیز باشه

رسم خونه تکونی رسم بی نظیری که من خیلی دوستش دارم اما از بعضی مراحل اش خوشم نمیاد مثل دیوار شستن. زمانی که مجرد بودم خیلی به مامانم غر میزدم که چرا این همه کار می کنی ولش کن! مگه این کارها رو نمی تونیم در طول سال انجام بدیم؟؟ اما حالا خودم خیلی دوست دارم توی خونه خودم یه خونه تکونی توپ و کامل داشته باشم. بدون خونه تکونی اومدن بهار معنی نداره. هرچند که تو این هوای تهرون با یه پنجره باز گذاشتن همه چی به حالت اولش برمی گرده امـــــــــــــا........ کیف خونه تکونی ........... نـــــه

    

خونه تکونی مختص ما ایرونی ها نیست از ما بدتر چینی ها هستند که برای انجام هر کاری آداب خودشون رو دارن مثلا این چیز و باید اینجوری تمیز کنی وگرنه مالت رو از دست می دی و.... اما اصول فنگ شویی که شرقی ها بهش معتقدند و من هم بعضی چیزهاشو می پسندم یه قانون خونه تکونی از زیر و بنه که خیلی اصولی و دقیقه.

"خونه هاتون رو خونه تکونی کنید وسایلی که کهنه شدن و یا نیاز ندارین نگه ندارین چون نگه داشتن و انبار کردن لوازم کهنه و به درد نخور توی خونه باعث افسردگی میشه" همیشه سبک زندگی کنید. 

نظرات 3 + ارسال نظر
پروانه سه‌شنبه 14 اسفند 1386 ساعت 21:39 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

همیشه از وبلاگت خوشم میاد. از این روشنفکرای نق نقو نیستی. خیلی قشنگ و واقعی می نویسی.

پاینده باشی

مرصی عزیزم نظر لطفته (-:O

گلناز پنج‌شنبه 16 اسفند 1386 ساعت 21:39

من هم عاشق دم عید و کارهایی هستم که نشونه اومدن بهاره...یکیش هم همین خونه تکونی.از بچگی دوست داشتم.بوی تمیزی...وایتکس...عاشقشم...

مخلصم ... شیشه ها یادتون نره!!! در ضمن باغچه بدون بنفشه ها رنگی معنا نداره.

احسان یکشنبه 19 اسفند 1386 ساعت 18:26 http://nagofteh-ha.blogsky.com

حق هم دارین شما خانم ها از خونه تکونی عید خوشتون بیاد. آخه خودتون که کار نمی کنین.... طفلک مردا!!!!!

چقدر هم کار میکنین شرت و شرت....... پشت سرتون باید همون کارها را دوباره کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد