آدم و حوا

یه انگلیسی، یه فرانسوی و یه ایرانی داشتن به زندگی آدم و حوا توی بهشت نگاه میکردن که

              

انگلیسیه میگه: چه سکوتی، چه احترامی... من مطمئنم که اینا انگلیسیند ...

فرانسویه میگه: اینا هم لباس نپوشیدن و هم زیبا... حتماً فرانسویند ...

ایرانیه میگه: نه لباسی...، نه خونه ای...! فقط یک سیب برای خوردن!!! تازه، فکر میکنن توی بهشتن !!! اینا صد درصد ایرانی هستند

فروش نوار

حراج نوارهای کاست تار و تمبک و موسیقی سنتی ایرانی 

 دوستداران میتونن اعلام کنند تا لیست نوارها براشون ارسال بشه.

بازار طلا در ایران

 

 

چند وقته پیش یک تکه طلا خریده بودم. دیروز که برای خرید رفته بودم اتفاقا به همون جواهری سر زدم و همون تکه رو قیمت گرفتم... خلاصه مکالمه:

من: سلام، میشه اونو بیارین؟

من: میشه وزن و قیمتش و بگین؟

...روی ماشین حساب زد ۶.۳۵  ضرب در ۲۶۵۰۰. . . خانوم میشه با تخفیفش ۱۶۸ هزار تومان

من: ببخشین آقا گرمی ۲۶۵۰۰ حساب کردین؟

فروشنده: بله خانوم اینا کار ایتالیاییه و اجرت کارشون بالاست.

من: آقا زمانی که طلا گرمی ۲۱۰۰۰ تومان بود من این کار رو از خودتون گرفتم گرمی ۲۴۰۰۰ تومان حالا که طلا اومده روی ۱۸۷۰۰ تومان هم بازم این قیمته؟؟

فروشنده: خانوم اجرت کارش بالاست... خارجیه

من: آقا این کجاش خارجیه پشتش آرم شرکت هما ست و فارسی هم نوشته . . . لابد سفارشه ایرانه؟؟؟

فروشنده: اگر خواستین یه تخفیف خوب هم بهتون میدم.

...با تکون سر از مغازه خارج میشم.

نتیجه گیری:

-      تمام طلاهای زیبایی که میبینین و بابتشون اجرت کار بالا پرداخت میکنین ماله مملکت نازنین خودمون و همشون توی همین آب و خاک به دست طراحان و زرگرهای ماهر و کارگاه های طلاسازی، ساخته و پرداخته میشن. البته خیلی هاشون هم کپی کارهای ورساچه و بولگاری و ... میباشد.

-      از هر طلافروشی طلا نگیرین و بابت هر کاری که میگیرین چند جای دیگه هم قیمت بگیرین...

-     اگر میخواهین طلا رو با قیمت خوب بگیرین به بازار بزرگ طلا فروشان هم یه سری بزنین ولی اگر می خواهین سرتون رو هم در این راه بدین از کریم خان خرید کنیند. هر چند خانومهایی که در کار خرید و فروش طلا هستند و بازار دستشون هیچ وقت نمی رن کریم خان.

-      بازار طلا در ایران هیچ ربطی به بازار جهانی طلا نداره و با نوسان قیمت ککش هم نمیگزه.

-      نرخ طلا در ایران هردم بیلیه و افسارش هم دست دلالهای این کاره. برای دیدن این دلالان کافیه یه سر به بازار طلا و سکه بزنین.

-      حتما به طلایی که میگیرین دقت کنید که دست دوم نباشه و اگر طلا می فروشید حتما از فروشنده بخواهین اونو بشکونه و یا پاره کنه. هر چند حرفه ای ها خودشون جلوی مشتری این کار رو میکنن.

-       همه میخوان سر همه رو کلاه بزارن دوهزار تومان هم دوهزار تومان دیگه.

-      این فروشنده مشتری هایش رو نه بلکه خودش رو خر فرض کرده بود و یا شاید هم گرسنگی ماه رمضون که ربطی نداره... پس تورم و گرونی و عدم وجود وجدان و ایمان خیلی ها رو دزد کرده تا باک بنزین ماشیناشو خالی نمونه.  

                                     

قیمت لحظه ای ارز و طلا و سکه رو میتونید اینجا ببینید.