زیباترین روز

دیده روشن از سجود خـاک این در شد مرا  

شکرها کردم که این دولت میسر شد مرا  

   

دیروز صبح مصادف با چهارم نوامبر .... با یه کسالت خاصی از خواب بیدار شدم نمی دونم چرا شب خوابم نمی برد. صبح قبل از هر کاری زنگ زدم برای پروازمون ببینم بلیط چجوریه اغلب این کار رو میکنم... که الامارات تقریبا کنسل بود و دومین شماره مال الاتحاد بود که گرفتم ... همیشه اشغال بود ولی دومین تماسم برقرار شد و تنها وقتی که بهم داد مال ۵ دسامبر مصادف با ۱۵ آذر ماه بود ....  

گفتم خانوم رزرو کنین.... فامیلیتون لطفن:  .... اسپل کنین..... فردا زنگ بزنین هماهنگ کنین. 

 

تلفن رو که قطع کردم احسان زنگ زد: 

- چرا اینقدر تلفن اشغاله؟؟ 

- چطور مگه؟؟ 

- بیرون رو دیدی؟ هوا خیلی خوبه؟ 

- آره دارم می بینم خیلی توپه....    

- یه نفس عمیق بکش ......... ویزامون اومد......... 

- نم نم بارونم داره میباره...  

- ویزامون اومد....... 

- آره حتما!!! 

- واقعا میگما... همین الآن ..... 

 من:   

 

 

امروز مصادف با پنجم نوامبر صبح ساعت ۷:۳۰ دم در سفارت استرالیا بودیم ... اسم احسان رو نفر دوازدهم و اسم خودم رو نفر سیزدهم نوشتم... ساعت ۸:۳۰ با کمی تاخیر سفارت باز شد و ... ساعت ۹:۱۵ من و احسان ویزای اقامت دائم استرالیا در پاسمون خورد... 

 

هنوز نتونستم خوشحال باشم چون خیلی استرس دارم بعد از ۲۰ ماه و دو هفته ویزامون اومد خیلی وقتها مخصوصا وقتی چیزی توی این مملکت می دیدیم ... عاجزانه از خدا ویزامون رو درخواست می کردیم ... بالاخره هم اومد و خیلی هم به موقع و سر وقت اومد... خدا را بارها و بارها شکر کردم  وقتی توی صف برای ویزا نشسته بودیم به این فکر میکردم که خیلی ها منتظر این روزن و خود ما هم خیلی روزهای سختی رو برای این روز پشت سر گذاشتیم ... روزهای امتحان آیلتسمون... روزهای ازمایش برای مدیکال و ترجمه مدارک و ...   

دیشب فهمیدیم پاس احسان ۹ ماه بیشتر اعتبار نداره و کمی شک کردیم اما امروز صبح فهمیدیم که برای دریافت ویزا اعتبار باقیمانده پاس نباید کمتر ۶ ماه باشه.

دیروز با خیلی از دوستانم که اونها هم شرایط من رو داشتن این روز رو شیر کردم و حالا هم با شما ... روزهای انتظار برای ویزا (هر کجایی که باشه) روزهاییه که به عقیده من آینده شما رو میسازه یاد آوری این روزها به شما در آینده قوت ایستادگی در برابر مشکلات و قدم برداشتن به سوی اینده رو میده. به امید روزی که تمام دوستان به ارزوهای خودشون برسن....  

                    

 

 

جودی دمدمی

سری کتابهای داستانهای جودی دمدمی از دسته سری داستانهای جذابی می باشد که تا کنون خوندم... قبلا در مورد نیکولا کوچولو نوشتم که به حق دو هنرمند فرانسوی سمپه و گوسینی اون رو خلق کرده بودند داستانش در مورد دنیای یه پسر بچه شیطون و دوستانش بود اما سری داستانهای جودی دمدمی در مورد دختری به نام جودیه که عالم قشنگی برای خودش درست کرده و نویسنده این داستان خیلی زیبا شما رو با جودی دمدمی صمیمی میکنه و این هنر یک نویسنده است ... جودی دمدمی هر دم دوست داره یک کاری کنه و یه محشری به پا کنه و البته در میان هم همیشه موفق نیست و برادر کوچکترش استینک از اون خیلی موفق تره ...  

نویسنده داستان: مگان مکدونالد 

مجموعه داستانهایی که در ایران می تونید پیدا کنید در پکیج های ۶ تایی هستند که با کیفیت خوب به چاپ رسیدن. من خودم این مجموعه های این سبکی رو خیلی دوست دارم و دوست دارم بارها و بارها داستانهایش رو بخوونم... داستانهای جدید جودی هم هر چند وقتی در میآد اما خب همشون وارد بازار ایران نمیشن... نویسنده کتاب جودی دمدمی رو با گذشت زمان بزرگتر می کنه و شرایطش رو با سن داستان عوض می کنه... پیشنهاد خوندنش و همینطور هدیه دادن اون رو بهتون پیشنهاد میکنم. خیلی جالبه که طرح روی جلد ایرانی اون دقیقا مانند اصل یا اریجینال اونه.

اطلاعات بیشتر رو می تونید از سایت خود جودی دمدمی بگیرید.  http://www.judymoody.com

هفتم آبان ماه روز کوروش کبیر

 

                  

 

این روز رو در رادیو و تلویزیون و رسانه های ایرانی دنبالش نگردین بلکه در دلها و یادهای خود این اصالت باشکوه رو حفظ کنید و در یادهای ایرانیان به یادگار نگاه دارین. این روز یکی از برزگترین روزهای خداوندگار است که به ایرانیان شکوه و جلال را هدیه کرد... این روز را مصداقی روزی باشکوه به فرزندان خود بیاموزید تا آنها هم بدانند ایرانی یعنی چه؟!؟   

 

تو ای کوروش، ای نیک آموزگار           پیام آور پاک پروردگار

ستایش کنم خاک پای تو را               نشستنگه جان فزای تو را

هم آرامگاهت که اندرجهان               بر او سوده سر خسروان و مهان

 

 

روز هفتم آبان ماه روز کوروش کبیر خجسته باد همانا دلهای پاک ایرانیان نگاهبان یاد کوروش خواهند بود. 

 

اطلاعات نوشته شده درباره کوروش کبیر رو می توانید در اینجا *** کوروش کبیر*** ببینید.