پست اول ‍‍‍ژانویه 2009

بعد از چند روز درگیری و نداشتن دسترسی به اینترنت اون هم در مهد تمدن؟؟؟ واقعا سخت بود که به وبلاگم سر نزده بودم... گفتم بهتره جواب دوستم و بدم تا بهونه ای باشه برای نوشتن. 

جای همه دوستان خالی دیشب مهمان دولت استرالیا برای اتشبازی بی نظیر سال نو در هاربر بریج یکی از پلهای معروف دنیا رفته بودیم که واقعا الحق و والانصاف متحیر کننده بود در دو سانس ۹ شب برای خانواده هایی که بچه کوچک دارن و یکی هم در سانس ۱۲ شب لحظه تحویل سال میلادی انجام شد که ساعت ۱۲ خیلی کاملتر بود و خود پل هم در این سانس روشن شد. تمام خستگی ها و بدو بدو های برای رسیدن قبل از سال جدید میلادی به سیدنی ارزشش رو داشت. زیباتر از همه اینها احساس امنیتی بود که شما در این شب می کردین این همه جمعیت از سراسر دنیا آمده بودن برای دیدن هدایت این همه آدم اون هم با فرهنگ های مختلف خیلی ها از مستی خودشون رو خیس می کردن و یا می پریدن توی آب؟!؟ هندی ها هم که طبق معمول همه جا رو به گند می کشن .... یه جا می شینن پا می شن اونجا دیگه دیدنی نیست! با این شرایط سخت تمام پلیسها با جون و دل و لبخند از همه استقبال می کردن و افرادی هم که خیلی مست بودن رو می گرفتن تا بقیه رو اذیت نکنه ... مدیریت فوق العاده بالا بود که شما کوچکترین اون رو در ایران هرگز نخواهید دید. برای مردم همه چی مهیا بود حتی توالت های سیار رو به تعداد بالا می دیدید که دائما تمیز می شدن.  

 

سلام فرشته دوست عزیز:
می خواستم بپرسم لباس های اونا تو تیپ و مدل همین لباس های ایرانه! منظورم تیشرت و ژاکت و . . . اینجوراست؟ این روز ها مرتب دارم لباس میخرم برای اونجا. میشه راهنمائی ام کنی؟   

میگن استرالییا بد لباسن ؟   

 

سلام سارای عزیز ...  

در مورد لباس پوشیدن استرالیایی ها در سیدنی می تونم بگم که لباس اینجا با ایران کمی متفاوت و خیلی هم گرونن و البته که شیک ترن... دخترهای استرالیایی (نه مهاجرین یعنی خود اوزی ها ) خیلی شیک و اکثرا پیراهن های شکیل می پوشن و هم تیپ اروپایی ها هستن هندی ها که همیشه گندن ؟؟؟  چینی ها هم که تاپ و شلوارکن و ... ایرانی ها هم که می خوان خودشون رو خارجی جلوه بدن حسابی تابلو ان... عرب ها و سیاه پوست ها هم که پوشش خودشون رو دارن ...  

استرالیا آفتاب خیلی گرم و تیزی داره و هوا الان خیلی گرممممممممممممه آقایون به پوشیدن تنها شلوارک و یا حتی شورت در نقاط ساحلی اکتفا میکنن. ولی کلا اینجا چون از همه جای دنیا هستن همه جور تیپی رو می بینین. بهتون پیشنهاد می کنم که در ابتدا راحت و سبک منظورم از لحاظ وزنیه بپوشین چون باید کلی راه برین سیدنی شهر فوق العاده بزرگیه و برای گشتن مخصوصا شاپینگ باید پاهای قوی داشته باشین. کفشهای راحتی و مجلسی حتما با خودتون بیارین اینجا توی آخر حراجی کفشهای مجلسی چینی شده 60$ یعنی half price لباس مجلسی هاشون خیلی شیک و ساده ان با خودتون چیزی نیارین چون شیک ترین ایران اینجا خیلی مالی نیستن .... شلوارهای نخی تایلندی که توی ایران هم زیادن خیلی به دردتون می خوره اینجا مارک دارش هست اما زیر 30 $  اون هم توی حراج پیدا نمی کنین کلا اینجا همه چی made in China می باشد که معرف حضورتون هست!!! تاپ های نخی که توی ایران هم زیادن اینجا براتون خیلی کارآیی داره ... شلوار جین هم زیر 100$ نیست. کلا چون همه چی برنده یعنی مارک داره اینه که گرونه ...  

 آب و هوای سیدنی واقعا غیر قابل پیش بینی ... این رو باور کنین روز اول که من اومدم بهم گفتن اما من خیلی جدی نگرفتم ... خود استرالیایی ها می گن که وقتی میری بیرون بیکینی بپوش روش یه لباس نخی و روش هم یه پالتو و بارونی چترت رو هم بردار؟؟؟؟ واقعا اینجوریه یکدفه هوا اینقدر سرد می شه که دندوناتون می خوره به هم این در صورتیه که چند دقیقه قبل هوا اینقدر گرم بود که بدنتون در حال برنزه شدن  خلاصه لباس پوشیدن بستگی به خودتون داره که کدوم رو انتخاب می کنین و دوست دارین چه جوری بگردین. عکس اولی که گذاشتم دقیقا ماله قلب شهر سیدنیه و دومی هم همینطور... اینجا کارمندان ظهر می تونن برن ورزش در بعضی شرکتها هم وسایل بادی بیلدینگ و فیت نس فراهمه و از همه مهمتر دوش و حمام هم دارن !!! که واقعا جای بسی شگفتی است. 

موفق و موید باشین.

نظرات 5 + ارسال نظر
پرستو شنبه 14 دی 1387 ساعت 16:24

ببینم شما آرایشگر بودی درسته؟؟ اونجا کار برای آرایشگرا چطوره؟؟
راستی میتونم بپرسم تو کدو محله تهران (اصفهانی بودی؟) ساکن بودین؟؟ میخواهم ببینم توصیفی که از آدمها و تیپشون میکنید تا چه حد قابل قبول است و از دید چه آدمی بیان شده؟؟؟

چقدر خیال پردازی!!!!............
کی گفته من آرایشگرم و مال اصفهان ؟؟؟ من تا حالا یه مو چینم دستم نگرفتم ... شما اینا رو از کجا آوردی؟؟؟ از کجا حدس زدی من ماله اصفهانم از پل پشت سرم تو عکس خیلی باهوشی... ((-: خیلی شبیه سی و سه پله؟ نه؟

این مطالب هم برای دوستانی بود که بنده رو می شناسن شما هم دوست داری می تونی استفاده کنی.

حسام شنبه 14 دی 1387 ساعت 19:38 http://hessamm.blogsky.com

سلام. خوشحالم که بالاخره اینترنت دار شدین و می تونین جواب ایمیل های ما رو بدین! سعی کنین بیشتر بنویسین تا ما هم ازتون باخبر باشیم.
به احسان سلام برسون.
هروقت رفتین سینما یاد من بیفتین!

اتفاقا جات خیلی خاااااااااااااااااااالی بود.. ماداگاسکار دو رو رفتیم دیدیم.

هژار یکشنبه 15 دی 1387 ساعت 03:11

ممنون از نوشته و عکس.
ی سوال یعنی اونجا از اجناس چینی اشباع شده
و چندان خبری از اجناس و پوشاک اروپایی و آمریکایی نیست!!؟
در مورد لوازم خونه هم بنویس
ژیدا کردن کار و پیچ و خم هاش هم همین طور.
شاد باشی
سلامت باشی

چشم هژار عزیز... البته اجناس چینی که اینجا می بینید با اونهایی که در ایران هستن زمین تا آسمون فرق میکنن اما در مورد لوازم خانگی ایران کیفیت بهتری رو داره چون یه جورایی به اروپا وصله .
استرالیا چون دور تا دور آب براش صرف نمی کنه از اروپا با کشتی جنس وارد کنه و من فکر می کنم برای همین هم هست که اجناس از چین با کشتی وارد می شن.
البته آمریکا هم تمام اجناسشون هم made in china است... اما جریان این کجا و ان کجااااااااااست!!!
راستی ویزاتون چی شد؟؟

سارا چهارشنبه 18 دی 1387 ساعت 05:13

سلام فرشته جون
خیلی ممنوم که جواب منو به این مفصلی دادی واقعا لطف کردی! آقای شوهر وقتی خوند کف کرد و گفت بابا خیلی تحویلت میگیرن! امیدوارم هر کجا هستی سلامت و شاد و خوشبخت باشی.
ارادتمند

خواهش می کنم ... من خودم زمانی که می خواستم وسایل بیارم واقعا کسی نبود که در همین حد هم بهم بگه بهر حال اگر سوالی دارین بپرسین...

شادی چهارشنبه 18 دی 1387 ساعت 20:01

سلام ضمن تشکر از شما چرا نوشته اید:
؛ایرانی ها هم که می خوان خودشون رو خارجی جلوه بدن ؛ مگه ایرانی ها چشونه! من مهر ماه و آبان هلند و آلمان بودم باور کنید تو فرودگاه شیک پوش ترین و با کلاس ترین تیپ ها حتی بهتر از اروپایی ها ایرانی ها بودند کیف کردم... باور نمی کنید کلاس و اشپزخونه های مدرن و شیکی که ما تو ایران با وسایل درست و حسابی داریم فقط قابل مقایسه با مرفهین اروپا است... اخه چرا ایرانی ها رو بی عرضه جلوه میدید! ایرانی ها همه خوب میپوشند خوب میخورند خوب مارک و برند میخرند قیافه هاشون هم با کلاسه... تجربه ۳ ماهه من در اروپا

من اصلا قصد بی عرضه نشون دادنشون رو ندارم خداییش تو این مورد خیلی هم با عرضه و باهوشن ولی نمی دونم چرا بعضی هاشون خیلی بی کلاسن کاش شب سال نو پیش من بودید می دید که ایرانی هایی که اونجا بودن اینقدر از خود در اومده بودن که ... من واقعا سرمو انداختم پایین ... اینجا کارهایی که بعضی ایرانی ها می کنن اصلا نه شنیدن داره و نه دیدن ... ایرانی هایی که از ایران خارج میشدن اکثرا از دسته افراد متمول بودن اما الآن ما اشخاصی رو اینجا داریم که حتی فارسی شون رو نمی تونن حرف بزنن و از گفتن محل زندگی سابقشون امتنا می کنن ... خدا می دونه از کجا اومدن و ...
در مورد دکوراسیون و نوع زندگی ایرانی ها شاهانه زندگی می کنن این دیدیه که من به زندگی ایرانی ها دارم ... لوازم آشپزخانه ای که من و خیلی از دخترهای ایرانی در آشپزخانه هاشون دارن شاید یک زن ۷۰ ساله اروپایی و استرالیایی نداشته باشه ... فرشهای ابریشم و کارهای دستی و مینا کاری هایی که من و شما در خونه هامون داریم در حد همون مرفهینی که شما گفتین...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد