چی بیاریم که happy باشیم

خیلی از دوستان سوال می کنن چه وسایلی با خودشون بیارن استرالیا و یا فریت کنن که اینجا به دردشون بخوره!! ما خودمون ۲۰۰ کیلو بار فریت کردیم و همه اش اینجا لازم بود و به دردمون خورد و ارزش فریت رو هم داشتن وقتی برای خرید بعضی چیزها میرم پیش خودم میگم چه اشتباهی کردم مال خودم رو نیاوردم و ... خیلی ها هم می گن فریت دردسر داره و ترجیح می دن همینجا مایحتاجشون رو فراهم کنن ...  

 

- لوازم برقی آشپزخانه رو حتما با خودتون بیارین چون اینجا هم گرونه و هم  مارک و جنس خوب پیدا نمی کنین.
- جارو برقی حتما با خودتون بیارین اصلا ضرر نمی کنین جاروبرقی های اینجا همه مال چین هستن و کیفیت خیلی پایینی دارن و از همه مهمتر هیچ قابلیت اضافه ای ندارن برای مثال سر اضافه و یا سر هوشمند و دو مخزن و اب و خاک و ضد حساسیت و ... از این چیزها ندارن و کاملا ساده ان در صورتیکه شما در ایران جاروبرقی های خیلی خوبی می تونین بخرین.

- روتختی شیک و ملحفه و رومیزی و ... اینجا خیلی به دردتون می خوره و همچنین پتوی گلبافت. 

- حوله های برق لامع  در مقایصه با حوله های اینجا کیفیت خیلی بالایی داره هم تنی و هم صورت و ... اما وزنشون بالاست.  

- کرم های صورت و لوازم آرایش اینجا گرونه مثلا یه لاک در حالت معمولی ۱۰ دلاره ... کرم ضد آفتاب بالای spf 30 ندارن اگر اهلش هستین با خودتون بیارین
- اگر می تونین مبدل سرشاخه های اینجا رو توی لاله زار پیدا کنین خیلی خوبه با خودتون بیارین مبدل ها اینجا 10 الی 15 دلارن اینجا سیستم پریزهاشون 3 تاییه .  

بعضی چیزها اینجا نیست و یا باید خیلی بگردین برای مثال سینی و قندان اینجا پیدا نمی کنین یعنی مناسبشو اینجا چون همه شکر استفاده می کنن همه جا شکری دارن. حتما با خودتون هم مجلسی اش و هم معمولی شو بیارین.
- لباس هم آوردین که ضرر نمی کنین ولی کفش حتما بیارین و سندل های راحت زیاد بیارین. 

- بعضی چیزای پلاستیکی و سبد و ... که سبک و کارآمدن اینجا کمترین قیمت یک آبکش متوسط پلاستیکی 2.99$ است. 
- دارو هم که می تونین با خودتون بیارین
   

زمانی که ما می خواستیم بیاییم به ما گفتن مبادا با خودتون سبزی خشک و زرشک و ... بیارین ها می گیرن!!! ما هم نیاوردیم که ضرر کردیم ... قضیه از این قراره که شما همه چیز رو می تونین در بسته بندی با خودتون بیارین یعنی اگر سبزی خشک میآرین در بسته بندی باشه و مارک داشته باشه مثل این بسته بندی هایی که در بازار و در شهروند پیدا میشه ... و هیچ مشکلی هم نداره ولی همه مواد غذایی رو جدا بزارین و بهشون اطلاع بدین که دارین و اونها هم باید ببینن.  ولی ظاهرا به اسفند گیر میدن؟؟؟ هر چیزی که مانند دانه باشه و اونها احساس کنن که قابل کشت است ممنوع میشه

  

اگر سوالی بود بفرمایین.

نظرات 11 + ارسال نظر
عمو چهارشنبه 18 دی 1387 ساعت 00:10

والله من با اکثرش موافقم به غیر از لوازم برقی و جارو برقی و این چیزا!
اینجا هم مثل همه جا هم جنس چینی هست، هم ژاپنی و اروپائی و امریکائی و هم استرالیائی ... به قول معروف هرچقدر پول بدی آش میخوری ...

در مورد گرون بودن هم تا وقتی که برای خرید دلار رو به ریال تبدیل کنید همه چیز گرونه ....

سلام عموی حسام...

در مقایسه با قیمت های لوازم برقی اینجا با ایران و اختلاف فاحشی که دارن من خودم بقیه لوازمم رو حتما از ایران تهیه می کنم اصلا جاروبرقی ۸۰۰ دلار تو مخ من نمی ره شاید هم خدا را چه دیدی روزی اینقدر پولدار شدیم که ۸۰۰ دلار برامون پول خورد بود....

آرزو بر جوانان عیب نیست....نه؟؟؟

goodi چهارشنبه 18 دی 1387 ساعت 03:30

thx

y r w c

حسام چهارشنبه 18 دی 1387 ساعت 23:25 http://hessamm.blogsky.com

خب یهو بگو هر کی هرچی داره بار بزنه بیاره دیگه! از شورت و زیرپوش گرفته تا کاسه پلاستیکی و نعنا خشک!
...
یاد خودم افتادم. یعد یه مدت که اردن بودم حسابی دلم برای غذاهای ایرانی تنگ شده بود، وقتی رفتم دوبی رفتم رستوران شبهای تهران و دلی از عزا درآوردم. آخرش قرمه سبزی و قیمه سیب زمینی رو که زیاد اومده بود ریختم توی ظرف یه بار مصرف که فرداش با خودم ببرم عمان! توی فرودگاه اردن این securityهای احمق عرب گیر داده بودن که این مایع سبز رنگ چیه داری با خودت وارد می کنی؟ فکر می کردن مواد اولیه مثلا ساخت بمب دستیه! من هم خنده ام گرفته بود هم نمی دونستم چطوری براشون توضیح بدم!!!

دلم لک زده واسه قرمه سبزی ... آخ گفتی !!! می دونستی تنها سبزی که توی استرالیا کشت نمی شه شنبلیله است که اساس قرمه سبزیه !!! و تنها خشکش در دسترس ... شما اینجا هر کار کنین قرمه سبزیتون طعم و عطر ایران رو نداره ... عرب ها هم که من همیشه گفتم هم خرن و هم احمق اینجا تا بخواهی زیادن... از بس سوسمار خوردن سبزی نمی دونن چیه.
البته اینجا توی روزنامه ایرانی خیلی تبلیغ کنسرو سبزی قرمه سبزی رو می کنن ولی تا حالا امتحان نکردم.

کلا برای اینکه شما زندگیتون رو عوض کنین یه مقداری زمان میبره... تا بوده همین بوده طعم زندگی کودکی که زیر زبونت رفته رو نمی تونی حالا حالا ها فراموش کنی.

لاله پنج‌شنبه 19 دی 1387 ساعت 02:32 http://barani.ca

سلام فرشته جون.
من افتخار آشنایی نزدیک با شما رو نداشتم.اما خب شما رو میشناسم D:
امیدوارم که در کشور خارج بهتون خوش بگذره.سبزی خشک هم هرچقدر دوست داری ببر.بسته بندی هم نبود عیبی نداره.استرالیا رو البته نمیدونم.ولی کانادا وقتی تو فرودگاه بگی سبزی خشک دارم فوری میگن : are you Persian
اگه هم بدونن ایرانی هستی و سبزی خشک نداری از تعجب شاخ در میارن :))
ولی جارو برقی چقدر گرونه اونجا؟اینجا همه چیز تقریبا هم قیمت ایرانه حتی بعضی چیزها ارزون تر.شاید جارو برقیه خاصی بوده.مثلا صنعتی نبود؟خونگی اینقدر؟
به همسر گرامی سلام برسونید .
خوب و خوش باشید.

سلام لاله عزیز ممنون که سر زدی ... منم فکر کنم شما رو از دور بشناسم...
کلا استرالیا آوردن این چیزها ممنوعه مگر با شرایط خاص. ان شاءالله میایین می بینین ورودی فرودگاه یه سطل بزرگ مخصوص خوراکی هر چی ممنوع آورده باشی قبل از ورود باید بریزی اون تو و اینقدر ازت میپرسن که خوراکی داری یا نه؟؟ که خودت اعتراف کنی.

در مورد اجناس هم متاسفانه استرالیا چون جزیره است ... این مشکلات رو هم داره. البته من فکر میکنم علت اصلیش این باشه که مردم اینجا یعنی اوزی ها به این چیزها اهمیت نمی دن. همشون رو در بهترین شرایط در حلت خوردن و افتاب گرفتن و رفتن به کشورهای مختلف میبینی اما خیلی به فرش زیر پاشون و تابلوی دیوار و ... اهمیت نمی دن ... و اینکه بیشتر قشر جوونن و مجرد؟ شرایط زندگی در کشورهای مختلف باهم متفاوت دیگه.
اینجا خیلی رستورانین و من فکر می کنم براشون هم خیلی اهمیت نداشته باشه که آشپزخونه کاملی داشته باشن ... بحث عرضه و تقاضاست.

احسان شنبه 21 دی 1387 ساعت 22:43 http://nagofteh-ha.blogsky.com

البته لازم به ذکره که روزی که ما اومدیم سگ های فرودگاه سرما خورده بودن! چون نه بوی سبزی و اسپند ما رو حس کردن و نه از همه مهمتر بوی روشور!!! وگرنه حالا حالا ها باید کمپوت می خوردیم!

ما که سبزی و اسفندو ... نداشتیم که !!!‌نکنه تو با خودت آوردی من نمی دونستم ؟؟؟

محسن یکشنبه 22 دی 1387 ساعت 05:01 http://after23.blogsky.com

من این پست را برای دو تا از دوستام که همین روزا میان اونجا می فرستم.
شاد باشید.

حتما... خوشحال می شم

[ بدون نام ] یکشنبه 22 دی 1387 ساعت 17:46

فرشته جان از شما بیش از اینها توقع داشتم!!

جارو برقی های اینجا همه مال چین هستن؟و سر هوشمند ندارن؟ جارو برقی اینجا هست که مال کسانیست که آسم دارن،یا جارو برقی هاییست که سر های جداگانه داره که حتی موی گربه رو هم جمع میکنه.یا در مورد لوازم برقی آشپز خانه که گفته بودی اینجا مارک و جنس خوب پیدا نمیکنید،با چه قیمتی پیدا نمیکنید؟توی دادن اطلاعاتت باید مسئولانه تر تحقیق میکردی

توقع برای چی؟؟ من نیومدم اینجا در مورد لوازم خانگی تحقیق بکنم دوستان سوال کردن ما هم پاسخ دادیم.

مواردی هم که شما گفتین برای اشخاصی هست که اینجا سالیانی است که دارن زندگی می کنن نه برای بچه هایی که تمام سرمایه اشون رو میارن اینجا تا یه زندگی جدید شروع کنن.
خرید بهترین لوازم منزل (برقی) با هزینه فریت از ایران خیلی مقرون به صرفه تر است تا خرید از اینجا . . .

رزیتا دوشنبه 23 دی 1387 ساعت 07:57

دوباره سلام!
اسمم فراموش شده بود
من کاملا با مقرون به صرفه بودن و ... موافقم، ولی تو توی پستت اینو ننوشته بودی.
پستت یک حکم کلی بود در مورد بودن یا نبودن چیزی....

به به سلام رزیتای عزیز یه ۱۰ دقیقه است که از هم جدا شدیم...

چشم
این رو هم نوشتیم.

ندا دوشنبه 23 دی 1387 ساعت 22:23 http://shayan-blog.blogsky.com/

فرشته جان سلام،
خوشحالم که کم کم دارین جا می افتین :)
در مورد موقعیتهای کاری چیزی ننوشتی . بهتره از اینجا برای کار اقدام کرد یا وقتی رسید اونجا؟
چه شهری از این نظر بهتره؟ملبرن؟سیدنی؟یا شهرهای دیگه ؟
موفق باشی باز هم عکس آپ کن

سلام ندای عزیزم روی گل خودت و شایان و می بوسم .
انتخاب شهر به رشته اتون و سلیقه اتون بستگی داره ... در مورد کار هم اگر توی رزومه اتون شماره تلفن استرالیا و آدرس اینجا نباشه ترتیب اثر نمی دن.

فعلا هم برای ابراز شرایط کار در اینجا زود ... در آینده چشم حتما.

نیکو پنج‌شنبه 10 بهمن 1387 ساعت 12:53

سلام هم شهری،
من قرمه‌سبزی کنسرو را امتحان کردم از مغازه‌ی افغانی هم خریدم خیلی خیلی هم عالی بود. سوپر بغل رستوران دربند، نمی‌دونم میدونی کجاست یا نه اما من خودم هم اسم خیابون را نمی‌دونم می‌تونم برات بپرسم اگه خواستی.

به به سلام همشهری ! نمی بینیمتون خانوم ....

دست شما درد نکنه تبلیغ اش رو توی روزنامه ایرانی دیدم فکر کنم البرز رو می گی ؟ باید یه بار امتحانش کنم خیلی دلم قرمه سبزی می خواد.....

شیرین و پروین یکشنبه 20 بهمن 1387 ساعت 20:40

سلام فرشته
خوبی؟ چه خبر؟ چرا آپ نمی کنی بلاگتو؟
نوشته هات خیلی خوبن
بوس

چرا عزیزم آپ کردم آخرین لیست رو باید ببینی (-:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد