اب و هوای متغیر

نه به آخر هفته پیش که هوا اینقدر گرم بود که جنگلها آتیش می گرفت و هشدار داده می شد تو خونه ها بمونین یا اگر ایر کاندیشنرها جواب نمی ده به مراکز خرید برین که خنکه! شبها هم از گرما خوابمون نمی برد!!! نه به این هفته که چند روزیه که خورشید خودشو زیر ابرا قایم کرده و داره مدام بارون میآد و از سرما شب با پتو باید بخوابی و لباساتو کمی گرمتر کنی ...از بس بارون اومده همه چی نم کشیده!!! آب و هوای غیر منتظره سیدنی رو خیلی دوست دارم ... این روزها انگار داری تو شمال خودمون زندگی می کنیم خیلی می چسبه!   خلاصه اینجا همه چی بر وقف مراده!

دیروز که رفته بودم یه سر به صندوق پستیمون بزنم و کاتالوگ ها رو جمع کنم ... نسیم یا بهتر بگم باد خنگی می وزید و خورشید گاه گداری از پشت ابرا بای بای می کرد ... هوا کاملا هوای نوروز ایران بود و بوی نم چمن اطراف و گلها منو یاد نوروز خودمون انداخت. نمی دونم نوروز اینجا چه جوری می گذره!؟

نظرات 10 + ارسال نظر
نگاهی نو سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 14:23 http://wwwblogestan.blogspot.com

ما که اینقده برف و سرما داریم که فعلا حس بهاری و بوی بهار در کار نیست
البته چندی پیش بارون اومد و بیشتر برفها اب شدن ولی هوا حسابی سرده

اینجا هم الآن هوا سرده اما خب گل و سبه خیلی زیاده.

حسام سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 14:33 http://hessamm.blogsky.com

هیچی دیگه برای اینکه حس نوروزت کامل بشه شروع کنین به خونه تکونی. به احسان بگو شیشه ها رو بشوره و کف رو برق بندازه...!
گذشته از شوخی، شما اونجا سفره هفت سین هم می چینین؟

در مورد سفره هفت سین شک نکن... حتما! در ضمن کف خونمون موکت ه رکار کنی برق نمی افته...

محمد سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 19:36 http://mohamed.blogsky.com/

پس بگو هوای سیدنی مثل اخلاق مادرزنه و خلاص!)

چقدر خوبه که از الان به فکر نوروز هستید. به نظر من که برای یه ایرانی فرقی نمیکنه کجا باشه تا نوروز رو جشن بگیره! خوش بگذره.)
در ضمن توی دو خط چقدر خوب از حواستون استفاده کردید.)))

محمد سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 21:17

پس شما می فرمایید که این مطالب

http://www.shadanet.net/show.php?db=site_index&id=10

یا صحیح نیست یا به راحتی قابل حل است.

موفق باشید

آدما هم عینهو آب و هوا متغیرن ... بعضی ها لیاقت خوب زندگی کردن رو ندارن بعضی ها هم از آب گل آلود ماهی می گیرن خیلی ها هم هدفشون رو دنبال می کنن ! اینجا ایرانیان زیادی هستن که از شرایط اقتصادی ناراضی بودن و به ایران برگشتن و خیلی از زنها هم بودن که ترجیح دادن با مادرشون در ایران زندگی کنن تا با شوهرشون در استرالیا

از این داستانها نه تنها در استرالیا بلکه در کشورهای دیگه هم رایجه!

محمد سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 23:31 http://mohamed.blogsky.com/

سلام
اون محمد که اون مطالب رو راجع به مهاجرین برات فرستاده من نبودما!
من اصلا از این حرفای منفی دوست ندارم. اونا فقط سرگذشت یه سری شکست خوردست و لزومی نداره ادم روشون فوکوس کنه ! فقط دونستنش بد نیست و باید ازشون گذشت.)
من با تمام وجود خوشحالم که شما اونجا هستید و بهتون خوش میگذره! جدای از اون با شناختی که از احسان و تا حدودی از شما پیدا کردم مطمینم اونجا به همه ی ارزوهاتون میرسید.
همچنان خوش باشید و ما رو هم تو خوشیتون شریک کنید.))

می دونم آقا ! شما نبودین...

ممنون از کلام زیبات محمد عزیز من و احسان تصمیم داریم به هدفمون برسیم و زندگی شادی رو برای خودمون درست کنیم اگر غیر از این بود همون ایران می موندیم.

سارا چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 08:38

سلام به همگی من سارا هستم حدود 10 روز است که سیدنی هستم. راستی من تو سیدنی با فرشته جون تماس گرفتم و یه جایی قرار گذاشتیم. بچه ها فرشته یه دختر مهربون دوست داشتنی و خندان است، برای یه دوره اموزش زبان مارو کلی راهنمایی کرد ... وای همیشه تو این وبلاگ از ایران کامنت میزاشتم و از فرشته راهنمایی میگرفتم باور نمیکردم یه روزی تو سیدنی ببینمش و ازش حضوری راهنمایی بگیرم. خیلی هیجان داشتم و با شوهر و دخترم بودم.. . فرشته خیلی گرم اومد جلو و با ما دست داد.. . . بعدش هم ما قدم زدیم تا به مکان کلاس ها رسیدیم.و اونجا هم در مورد نوع کلاس راهنمایم
کلاس راهنمایمون کرد.. تو سیدنی ....مرسی فرشته جان. و اما من اطلاعات و تجربیات خوبی در مورد فریت و اومدن و انتخاب هتل دارم که اگه دوست داشتید براتون میزارم یعنی صاحبخونه این وبلاگ باید اجازه بده. خب پرحرفی کردم به خدای بزرگ میسپارمتون امیدوارم همگی در انتخاب را مهاجرت به استرالیا موفق باشید ارادتمند : سارا

ممنون از شما ... ما منتظر ارسال مطالب شما هستیم

پروانه چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 18:03 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com



اینجا هم امروز صبح دیدم درخت بید مجنون جوانه زده.

فرشته جان چه خوب که از آنجا می نویسی.

آیا بحران اقتصادی که خیلی جاها اثرشو نشون داده اونجا هم اثراتی داره؟

آره ... پروانه جان ... کاملا بحران اقتصادی اینجا احساس می شه! و اینکه حالا حالا باید دنبال کار باشیم هم احساس می شه... چه جورم!

Anti Dictatorship جمعه 2 اسفند 1387 ساعت 05:16 http://www.anti-dictatorship.blogfa.com

سلام
یک سوال
خداییش اینجا(ایران) کار سخت تر پیدا میشه یا اونجا؟
موفق باشید

اینجا!یعنی استرالیا ... ایران راحت تر می تونین کار پیدا کنین اگه باشه!

احسان جمعه 2 اسفند 1387 ساعت 11:25 http://nagofteh-ha.blogsky.com

اخ که دلم لک زده برای خونه تکونی. الحمدلله که اگه اینجا دیوار ها رو بشوری یا زیاد آب بریزی میان از خونه میندازنت بیرون!!!

اما در مورد کار پیدا کردن اینجا باید بگم کار به نظرمن خیلی راحت پیدا میشه! درسته که اوضاع خیلی قمر در عقرب داره میشه و کار اول هم سخته. اما در کل بستگی به خود فرد داره. من اینو فهمیدم که اینجا اگه میخوای موفق بشی باید مثل خودشون بشی. یعنی مثل خودشون فکر کنی بپوشی بخوری و مخصوصا حرف بزنی! کاری که اغلب ایرانی ها نمیکنن و میخوان فرهنگ خودشون رو حفظ کنن. این معنیش این نیست که هویت رو فراموش کنی. مفهومش اینه که بفهمی چیزهایی که برای تو سالیان سال قشنگ بوده و بامعنا برای دیگران اصلا جذاب نیست.

تغییر کردن خیلی سخته. ولی هر کس که تغییر کرده موفق بوده!

راستی. به وبلاگ من هم سربزنین! قول میدم اپدیتش کنم!!

بابک سه‌شنبه 11 فروردین 1388 ساعت 16:52

سلام دوستان
خیلی خوشحالم که در وبلاگ شما عزیزان مطالب خوبی خوندم - راستش مدتی هست که من و همسرم در این فکریم که توی ماه ۷ و ۸ بارداری بیاییم استرالیا و بچمونو اونجا به دنیا بیاریم - ممنون می شم اگه اطلاعاتی در این خصوص دارید ما رو راهنمایی کنید - می خوام ببینم برای آینده بچه مون مفیده یا نه؟ چقدر خرجمون می شه؟ اگه با تور مسافرتی بیاییم میتونیم ویزای ۳ ماه بگیریم و بمونیم یا نه ؟ و از این جو چیزا
راستش ما قصد داریم فقط بچمون رو اونجا به دنیا بیاریم و برگردیم ایران و ۴ سال بعد اقدام برای مهاجرت کنیم و از این امتیاز خاک که گویا استرالیا ازش پیروی می کنه استفاده کنیم که هرکی توی خاک استرالیا بدنیا بیاد تبعه می شه اگه اطلاعاتی در مورد هزینه بیمارستان یا اصلا دولت با این موضوع مشکلی داره یا نه؟ ممنون همه شما که به فکر نجات یک ایرانی دیگر هستید

به شما اصلا ویزا نمی دن چون خانومتون بارداره! اگر هم ویزا دادن شک نکنین خانومتون در طول راه نمی تونه بشینه ۱۸ ساعت باید توی هواپیما بشینید شوخی نیست! فکر نمی کنم ویزای توریستی تون یه همین زودی بیاید و در ضمن اینکه من بعید می دونم به کسانی که ویزای توریستی داشته باشن به بچه اشون پاس استرالیایی بدن ... هزینه پزشکی کلا اینجا خیلی بالاست البته برای شما اگر بیایین فقط برای زایمان و ... حدود ۱۵ میلیون هزینتون می شه برای سه ماه با پول پروازتون و هزینه بیمارستان و هتل و ...

باز هم براتون می پرسم که مطمئن بشیم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد