نوروز داره میآد

وااااااااای باورم نمی شه! دیشب تقویم ایرانیمو دیدم ! ۱۱ اسفند !  

چه زود گذشت چند روز بیشتر به نوروز نمونده! الآن همه توی ایران تو حس و حال خرید عید و عیدی تو خیابونا و توی خونه ها خونه تکونی و توی شرکتا هم که طبق معمول فلانی بیشتر پاداش گرفت و چرا عیدی ها رو نمی دن و مرخصی های آخر سال و تهیه بلیط برای مسافرت و ...  

اینجا هیچ خبری نیست .... اینجا ایران نیست .... روزهای هفته واقعا خیلی سریع می گذرن باور کردنش سخته ولی واقعا زود می گذره! 

امسال من نرگس بو نکردم هر سال احسان برام سر هفته می گرفت تا آخر هفته می موند! یا خودم از دور میدون ونک می گرفتم تا میآوردم خونه بوی دود می گرفت!   

 

پارسال این موقع پرونده مدیکالمونو رد کردیم و نشستیم تا ویزامون بیاد وااااااای چقدر سخت بود!  

این بالا هم یه روزشمار برای اینکه نوروز رو فراموش نکنم و اینم دو تا بک گراند خوشگل از گل نرگس برای کامپیوترهاتون!  aspodel1    aspodel2

سال ۱۳۸۸  هم طبق تقویم ما باید سال گاو یا بوفالو باشه! به سال کار و کوشش معروف بوده!

 

پارسال نوشتم:

 جشنواره فیلم ایرانی.....

خونه تکونی ایرانی........   

نظرات 10 + ارسال نظر
لاله دوشنبه 12 اسفند 1387 ساعت 11:40 http://barani.ca

عوضش تا دلت بخواد اینجا (به جز هواش البته) نوروزیه. از هفته دیگه هم که بازارچه های نوروزی و گندم و سبزه و سمنو میارن.و هر مغازه ای که میری هم موزیک های شاد نوروز پخش میشه. باورت میشه اینجا پارسال من ساقه بیدمشک هم برای عید خریدم؟ سنبل، ماهی قرمز، تو همه فروشگاه ها هم هفت سین میچینن. امسال که باید بهتر هم باشه چون از امسال تو اونتاریو اول فروردین به اسم "نو روز" شناخته شده و از طرف پارلمان هم به رسمیت شناخته شده.
امیدوارم که شما هم نوروز خوب و خوشی رو داشته باشید.

منظورت از " همه مغازه ها " مغازه های ایرانیه دیگه؟

حسام دوشنبه 12 اسفند 1387 ساعت 15:19 http://hessamm.blogsky.com

برای ما ایرانی ها دور بودن از فضای نوروز و عید کار خیلی سختیه. زمانی که ایران نبودم دم عید دلم به شدت هوای بازار تجریش رو کرده بود با بوی عید و سمنو فروشی عمه لیلا! سفره هفت سین هم نداشتم، وسایلش رو هم نداشتم، یه عکس خوب از سفره هفت سین پیدا کردم پرینت گرفتم گذاشتم روی میز برای تحویل سال!!!

آخی طفلکی !............ دلم برات سوخت حسام ... عین فیلم عزیزم من کوک نیستم!

پروانه دوشنبه 12 اسفند 1387 ساعت 16:16 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

فرشته جان
برات یک مثال زنده می زنم که این روزها سخت درگیرش هستم واین شخص مشغول استفاده از امکانات مادی و جانی و معنوی زندگی من و خانواده ام است و زندگی ما را نیمه فلج کرده اونوقت خودت قضاوت کن که آیا اونایی که خونه می خرن و دوتا خونه می خرن اجاره میدن کارشون درست یا اینی که برات وصفشو میگم:

این خانم همه ی عمر هر چه داشته خرج سفر و مهمونی حالا از نوع زیارت های مکه و سوریه و کربلا و مشهد و قم و... انواع ایرانگردی ها و.. و همیشه خونه ش پر مهمون و دور و برش پر آدم. تا حالا محتاج کسی هم نبوده 76 سالشه و پنج ماهه سکته کرده با 250 هزار تومان حقوق بازنشستگی و دویست هزار تومان اجاره خانه. خوب پس انداز های اونم تقریبن با شاهانه بازی که در آورده تموم شد و حالا فقط همون 250 هزار تومان مانده و بس . آدم فلجی که باید پوشکش کرد ماهی 90 هزار تومان پول پوشکش هست حاضر نیست بره خانه ی سالمندان حتی از نوع 600 هزار تومنیش .
و دولت هم هیچ گونه تسهیلات و امکاناتی نداره. هیچ کسی رو هم نداره جز تو ،چکار می کنی این آدمو میندازی بیابون سگا بخورنش....

سلام پروانه عزیزم! هر چند حرف از نوروز و اینجور چیزاست!....

باید می دیدم طرفم کیه؟ بعدش هم وقتی اینقدر خودخواهه که دیگران رو تو زحمت می ندازه شبونه میبردمش وسط بیابون تا قدر خانه سالمندان رو بدونه!

نگاهی نو دوشنبه 12 اسفند 1387 ساعت 16:33 http://wwwblogestan.blogspot.com

اره عید و تولد من هر دو نزدیکن.
من که سفره هفت سین را هم چیدم و سبزه هام هم جونه زدن

ایول باریکلا به شما! راستی سبزه رو چجوری می شه انداخت!

محمد دوشنبه 12 اسفند 1387 ساعت 19:24 http://mohamed.blogsky.com/

بوی عید و نوروز رو منم احساس میکنم. بوی لباسای تازه ! خونه تکونی! مهمونی پشت مهمونی! آجیل و شیرینی! خاله و دایی و عمه و عمو !

بیصبرانه منتظر نوروزم.
به نظر من سال بوفالو برای سال دیگه مناسب تره! با اون قیافه ی کج و کولش!

شما همون گاو رو بپذیر!.... اوووووووووه من تا یادمه این سالهای اخیر خبری از مهمونی نبود همه میرفتن مسافرت!

لاله دوشنبه 12 اسفند 1387 ساعت 21:51 http://barani.ca

آره منظورم فروشگاه های ایرانیه :)

خب اینجا هم کوروز و رستورانهای ایرانی دارن برای نوروز تبلیغ می کنن! حتما مغازه های ایرانی و افغانی هم خبرایی می شه.
باید برم مغازه آقا کامبیز ببینم چه خبره!

محمد سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 00:08 http://mohamed.blogsky.com/

از اونجاییکه ما خانواده ی خیلی بزرگ و پر جمعیتی هستیم بساط مهمونی همیشه بوده! سیزده بدر که دیگه آخرشه!
در ضمن به نظر من همون بوفالو مناسب تره! هم گاوه و هم کج و کوله ست! ) قشنگتره!

خب نوروز در خانواده های پر جمعیت خیلی قشنگ تر بوده! و هست
امیدوارم امسال هم قشنگتر از هر سالتون باشه.

نگاهی نو سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 13:46 http://wwwblogestan.blogspot.com

برای گذاشتن سبزه
حالا یا گندم یا عدس
باید عدسی را در ظرفی ریخته و ظرف را پر از اب کنید و به مدت ۳۰ ساعت بگذاری که خیس بخوره. من ۲۸ ساعته برداشتم . بعد در ظرف دلخواهتون عدسی ها را میریزین و روش را پارچه می ندازین و باید دائما رو پارچه اب بپاشین تا کلا خیس بمونن. بعد از ۲ یا ۳ روز که عدسی ها جونه می زنند دستمال را بردارین و ظرف عدسی را در جایی قرار بدین که نور افتاب بهش بخوره و جاش سرد نباشه و هر روز باید بهش اب بدین خشک نمونه

خیلی ممنون حتما میزارم یادم نبود می شه با عدس هم سبزه گذاشت ممنون از راهنماییت.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 22:53

آره بازهم حال و هوای عید و همه حرف های خوب که نوشتی...

ولی من همیشه به غیر از امسال، دم عید استرس تمدید قرارداد و صحبت راجع به حقوق سال دیگه و اینکه سال دیگه کی میره و کی میمونه رو دارم...

خدا رو شکر امسال باید به فکر بلیطت به لاندن باشی! اکسنت و دیدی بریتیش بوداااااااااااااا.....

بهار چهارشنبه 14 اسفند 1387 ساعت 03:04

فرشته عزیز٬ امیدوارم که عید خوبی داشته باشی .با اینکه تعطیلی ندارید و مراسمی نیست ولی دلتون نوروزی باشه.

ممنون از شما بهار عزیزم که همیشه لطف داری. برای شما هم نوروز خوبی رو آرزو می کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد