کارناوال Mardi gras

دیروز هفتم مارچ رژه ای در شهر سیدنی برپا شد ۲ کیلو متر مسافتش بود که خیابان آکسفورد را کامل گرفته بود. گفته می شه این رژه بزرگترین کارناوال هوم سکچولای دنیاست.بالغ بر ۳۰۰۰ نفر در اون شرکت داشتن.از تمام دنیا برای دیدن و شرکت در اون آمده بودن کانادا- آمریکا-انگلستان-ژاپن - آلمان- یونان- آفریقای جنوبی و خیلی از کشورهای افریقایی و ... که من پرچماشونو نمی شناختم. هند نبود چین رو هم ندیدم اما چینی ها بودن جالب بود که توی کارناوال یه کره زمین بود که پرچم ایران خیلی بزرگ روش چاپ شده بود. هیچ کدوم از کشورهای عربی نبودن اما یه پرچم کوچولو از عربستان سعودی دست یکی بود!  

این کارناوال به مادی گاس Mardi gras (اینم لینک توضیحش) معروفه که هر ساله در هفته اول مارچ برگزار میشه. پرچمش همون پرچم استرالیا اما قسمت سورمه ای رو صورتی کنین و آرمشون هم رنگین کمونه!   

برام جالب بود که گی ها و لزهای ارگانهای دولتی مثل اتش نشانی و پلیس استرالیا آزادانه در این کارناوال شرکت داشتن و مردم اونها رو از همه بیشتر تشویق می کردن... آزادی همه اونها زیر سایه پرچم و دولت استرالیا !!! خیلی برام جالب بود واقعا ! ما کجا اینها کجا !!!! در جایی که زنان و دختران ما حق داشتن آزادی برای لاک ناخن و مو و مانتو و ... ندارن استرالیا تمام هوم سکچولای دنیا رو برای داشتن حق دعوت می کنه!!! پلاکارتهایی با اشعار مختلف نوشته شده بود.مثلا رو یکیشون نوشته شده بود که ما راه دیگه ای نداریم!!!!  

 

خیلی از پیرزنها و پیرمردها شرکت کرده بودن که نمی دونم اونها هم آره یا نه! خیلی از والدین هم لباسی رو پوشیده بودن که روش نوشته بود "من برای پسرم یا دخترم در اینجا هستم "   

 

این کارناوال در وسط شهر سیدنی بود ورود اطفال (زیر 16سال ) همچنین مشروبات الکلی هم ممنوع بود! تدابیر امنیتی به شدت بالا بود واقعا جمعیت خیلی خیلی زیادی اومده بودن که باور کردنش خیلی سخت بود. 

برنامه از ساعتی که اعلام کرده بودن 8 شب شروع و راس ساعتی که گفته بودن 10 و نیم تمام شد. عکسها هم به علت مسایل هویتی و شئونات ایرانی بازی همین دو تا گذاشته میشه!

نظرات 4 + ارسال نظر
حسام یکشنبه 18 اسفند 1387 ساعت 14:17 http://hessamm.blogsky.com/

کاش درباره تاریخچه مادی گاس و دلیل برگزاری این کارناوال هم می نوشتی، چون من نمی دونم!
در کل پست خوبیه فقط کاش عکس هاش بیشتر بود!!!

در مورد تاریخچه اش چیزی نمی دونم. دلیل برگزاری اش هم حمایت از این افراد است.
عکساشم برات می فرستم که ببینی.

احسان یکشنبه 18 اسفند 1387 ساعت 19:36 http://nagofteh-ha.blogsky.com

پیشاپیش از کلیه علاقمندان به این گونه عکس ها دعوت میشه از الان برای سال بعد ثبت نام کنن. من و فرشته میخواهیم تور بذاریم. واقعا ارزش اومدن داره... هواپیما و هتل از شما... لیدری تور از ما... آبجو و انواع نوشیدنیهای مجاز هم با ما!!! امنیت شما هم با ما... امن ترین جای دنیاست... هیچ مردی به زنی کار نداره!!!! و بالعکس... بشتابید!

لاله دوشنبه 19 اسفند 1387 ساعت 05:18 http://barani.ca

جالبه، اینجا هم تابستون، این فستیوال هست. البته من تا به حال نرفتم. باید خیلی عجیب باشن نه؟ یعنی من همچین حسی دارم ازشون.
عکسهاش رو حتما برام ایمیل کن :)

نه بنده های خدا اتفاقا خیلی انسانهای خوب و باحالی بودن ولی خب خداست دیگه همه رو یکجور خلق نکرده!

نازلی دوشنبه 26 اسفند 1387 ساعت 20:37

جالبه....!!!!

بچه های زیر 16 سال خودشون نمیومدن؟؟؟؟یا منع میشد؟
از پنجره های خونه ها که میتونستن ببینن...!!!! lol

در کل جالبه که انقدر آزادند....
من هنوز مساله هم جنس گراها را نتونستم درک کنم.... فکرهم نکنم بفهمم...
به هر حال به دموکراسی معتقدم...

به احسان بگو من پایه ام!!! فقط نیکا زیر16 ساله...اونو چی کارش کنم؟


فکر می کنم از طرف والدین ممنوع شده بودن و اینکه پلیس خیلی دقیق کنترل می کرد!
طفلی ها انسانهای خوبی هستن خب اینجوری خلق شدن! راه انتخاب ندارن! اینجا هم خیلی آزادن حتی توی نشستهای تلویزیونی شون هم زیاد میآن.

نیکا رو میبریم براشون دست میزنه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد