با گوگل ارث مارس رو ببینین

 

امروز صبح گوگل رو که باز کردم دیدم آرمشو عوض کرده! یه مدل عجیب قریب بود !!! کنجکاو شدم بدونم چیه؟    

Happy Birthday, Giovanni!  

 : بعدش گفتم

بابا واقعا مرحبا . . . آقای Giovanni Schiaparelli توی سال ۱۸۹۰ یه نقشه از مارس کشید و حالا گوگل برای اینکه تونسته توی گوگل ارث مارس، سیاره قرمز، رو سه بعدی نشون بده که در نوع خودش پیشرفت فوق العاده ایه!!!  داره تولد ۱۷۴ سالگی این دانشمند رو جشن میگیره و ازش تشکر می کنه و بهش تولدش رو تبریک می گه! به نظر شما ما برای اولین و بزرگترین ستاره شناس دنیا "خوارزمی" در سطح بین المللی چه کار خاصی کردیم؟ بجز اینکه اومدیم چهار تا خیابان و سازمان و تالار و ... به اسمش زدیم؟    

در این لینک می تونین جزئیات رو در مورد مشاهده سه بعدی مارس در  گوگل ارث ببینین.  

 

من خودم به ستاره شناسی علاقه خیلی زیادی دارم هنوزم که هنوزه وقتی به ماه نگاه می کنم همه اش به این فکر می کنم که چقدر بزرگه؟ و چقدر ستاره تو آسمونه؟ البته ایران که بودم از بس هوا آلوده بود و ساختمونها آسمون رو پوشونده بود نمی شد روی آسمون تمرکز کرد اما اینجا واقعا ستاره ها برق می زنن و یه چیز جالب که حلال ماه استرالیا برعکس ماه ایرانه!

  

می خوام از همین وبلاگ کوچکم از تمام زحماتی که خوارزمی در حق بشر کرد تا ایرانی ها بتونن ورود نوروز رو اینقدر دقیق حتی در ثانیه جشن بگیرن تشکر کنم

 

 

ببخشید من خیلی دنبال عکس نقاشی شده از خوارزمی گشتم اما پیدا نکردم. این هم سمبل خوبیه از خوارزمی که فکر کنم توی پارک لاله بود.

نظرات 2 + ارسال نظر
حسام یکشنبه 25 اسفند 1387 ساعت 01:03 http://hessamm.blogsky.com

اتفاقا منم دیروز که آرم گوگل رو دیدم کنجکاو شدم ببینم موضوع از چه قراره.
فکر کنم تاریخ ۱۹۸۰ رو اشتباه تایپ کردی... باید ۱۸۹۰ باشه. نه؟

آره ۱۸۹۰ درسته.

احسان یکشنبه 25 اسفند 1387 ساعت 21:49

خیلی بهتر بود خوارزمی قبل از این که بره بشینه تاریخ درست کنه... یک سرچ روی اینترنت میزد ببینه قبلا کسی تقویم درست کرده یا نه... که حالا اینقدر بین تاریخ شمسی و میلادی سوییچ نکنیم!

اون طفلک تمام عمر منتظر بود لاتاری برنده شه! بعدشم با اون سرعت اینترنت توی ایران مگه می شه سرچ کرد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد