ماهی و سبزه و چهارشنبه سوری

 

اینم ماهی و سبزه ی ما ... آخر این هفته نوروزه و فردا هم چهارشنبه سوری !  

سه تا ماهی گرفتم که دیروز صبح که بلند شدم دیدم ۲ تاشون مردن خیلی ناراحت شدم ... بعد دیدم این یکی هم بیحاله! احسان بهش غذا داد...فهمیدم که اون دو تا از گرسنگی مردن! درصورتیکه ایران من به ماهی ها غذا نمی دادم و اواخر اردیبهشت توی پارک ملت ولشون میکردیم. این عکس هم قبل مردنشون گرفتم.

یادمه بزرگترها می گفتن یعنی تاکید داشتن که سفره هفت سین از روز چهارشنبه سوری باید چیده بشه و روز چهارشنبه سوری شمع هاش روشن باشه.... نمی دونم فروهر ها تا استرالیا هم میآن یا فقط میرن ایران؟؟؟   

 

بهار و گل طرب انگیز گشت و توبه شکنرسید باد صبا غنچه در هواداریطریق صدق بیاموز از آب صافی دلز دستبرد صبا گرد گل کلاله نگرعروس غنچه رسید از حرم به طالع سعدصفیر بلبل شوریده و نفیر هزارحدیث صحبت خوبان و جام باده بگو

به شادی رخ گل بیخ غم ز دل برکنز خود برون شد و بر خود درید پیراهنبه راستی طلب آزادگی ز سرو چمنشکنج گیسوی سنبل ببین به روی سمنبه عینه دل و دین می​برد به وجه حسنبرای وصل گل آمد برون ز بیت حزنبه قول حافظ و فتوی پیر صاحب فن

  

توی روزنامه ایرانی نوشته بودن که ایرانی ها در پارک گلب قرار برای چهارشنبه سوری جمع بشن! ما هم میریم. 

 

تاریخچه چهارشنبه سوری رو قبلا اینجا نوشتم: سرخی تو از من زردی من از تو 

 

نظرات 8 + ارسال نظر
حسام دوشنبه 26 اسفند 1387 ساعت 14:28 http://hessamm.blogsky.com

امیدوارم سال خیلی خیلی خوبی داشته باشین. عیدتون هم از الان مبارک.

ممنون شما هم همینطور مخصوصا اینکه امسال داماد می شی!

نازلی دوشنبه 26 اسفند 1387 ساعت 20:27

چهارشنبه سوری بهتون خوش بگذره....

می دونی فرشته ماهی قرمز ما سال قبل بعد از اینکه بهش غذای ماهی دادم، مرد....
من هنوز موندم چرا....

خداییش توی ایران نباید به ماهی ها غذا داد... ان شاءالله سال دیگه شم باید به ماهی های انگلیسی غذا بدین! ((:

نیلوفر دوشنبه 26 اسفند 1387 ساعت 23:16 http://everything2.blogsky.com

سلام
وبلاگ جالب و خواندنیی داری عزیز.
به وبلاگ من هم سر بزن. خوشحال می شم.

تو از کجا می دونی وبلاگ من جالبه و خوندنی ؟؟ شرط می بندم یه خط هم از وبلاگم رو نخووندی!

لاله سه‌شنبه 27 اسفند 1387 ساعت 06:55 http://barani.ca

سلام فرشته جون، امیدوارم چهارشنبه سوری به شما خوش بگذره و سلامت و شاداب به استقبال عید نوروز برید.
فروهر ها حتما استرالیا میان چون جمعیت زیادی از زرتشتیها توی استرالیا زندگی میکنند که سالیان سال هست که اونجا هستن. خیلی قبل از اینکه مهاجرت به شکل فعلی رواج پیدا کنه.
سعی کن محله شون و کامینیتیِ اونا رو پیدا کنی. من شنیدم مراسم نوروز خیلی اصیلی رو برگزار میکنن.

شما که حتما چهارشنبه سوری خوبی رو دارین. عید خوبی هم خواهید داشت.
والله تا حالا اینو نشنیده بودم . اینو می دونم که قبلا نوروز و چهارشنبه سوری رو یه اقای زرتشتی خیلی باشکوه برگزار می کرده که بهایی ها اذیت می کردن و خلاصه یه کارایی کردن که دولت بهشون اجازه خیلی کارها رو نمی ده! ولی مسلما تو خودشون جشنهایی رو برگزار می کنن!

علی سه‌شنبه 27 اسفند 1387 ساعت 08:38

چهارشنبه سوری خوبی داشته باشید و سال خوبی را هم براتون آرزو می کنم راستی منم پنچ شنبه برای 4 هفته میرم تهران

به به ... چه خوب علی ! کاش چهارشنبه سوری میرفتی!

سارا چهارشنبه 28 اسفند 1387 ساعت 06:52

سلام فرشته جون
تا اقای همسر از سر کلاس هاش برسه خونه و ما اماده بشیم و از تو ی کتاب نقشه آدرس و مسیر رو پیدا کنیم ساعت 7 شد و اگه می اومدیم ساعت 9 شب میرسیدیم به مراسم چهارشنبه سوری!!!! بد شد دلم میخواست اونجا باشم... میشه از مراسم بنویسی و عکس بذاری؟
ممنونم...

جاتون خالی بود. حتما هم عکساشو میذارم و هم در موردش می نویسم.

پروانه چهارشنبه 28 اسفند 1387 ساعت 07:09 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

سبزه ت عین خودت سرحاله
با چی ریختی؟عدسه؟

بله عدسه ((-;

ندا دوشنبه 10 فروردین 1388 ساعت 21:19 http://shayan-blog.blogsky.com/

فرشته جان
عیدت مبارک
از بابت ماهی هایی که مردن ناراحت نباش چون من شنیدم وقتی یه حیوون خانگی میمیره درسته که برای صاحبش ناراحت کنندست اما نشونه ی اینه که یه خطر از صاحبش رد شده و خلاصه اینکه سر سلامتی صاحبشه
صدقه ی سرتون

آخه اینا از گرسنگی مردن یعنی من کشتمشون!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد