خوناشام های مرده

 

اگر درست یادم باشه Dracula _ 1931 اولین فیلمی بود که در مورد خوناشام ها و یا vampire ها ساخته شد البته من این فیلم رو ندیدم اولین فیلم خوناشامی که دیدم با بازی Gary Oldman بود که در سال 1992 ساخته شده بود و اسمش Dracula بود، فیلم در زمان خودش خیلی ترسناک بود و خیلی از فکرها را به خودش مشغول کرد خلق شخصیتهایی در این داستان که خون انسانها را شب هنگام می خورن و دندانهای نیش بلندی دارن و در جاهای تاریک زندگی می کنن و ...( که همه داستانشون رو می دونن).

این گونه فیلمها هم مانند فیلمهای دیگه طرفدارهای خودش رو داره و خیلی ها اصلا از داستانهای تخیلی و ساخته ذهن کوچک اما خالق بشر خوششون نمیآد و خیلی ها هم معتقدن که این موجودات یعنی  vampire ها چندش آورن ... من این سبک فیلمها رو دوست دارم یعنی طرفدار فیلمهایی تخیلی هستم و برام خیلی جالبه که نویسنده و کارگردانها چطور اینها رو می سازن و اصلا چطور اینها به ذهنشون خطور می کنه و خیلی دوست دارم که از عالم ماوراء طبیعت سر در بیارم هر چند که خیلی از اونها اصلا واقعیت نداره و یه جورایی غیرممکنه!!!  ‌مخصوصا در مورد vampire که هرگز نخواهند اومد و هیچ وقت هم وجود نداشتن حالا باز می شه گفت آدم خوارها بودن ولی خوناشام ها نه!!!  

  

فیلم Twilight ، فیلم قشنگی بود که دیدم و بهتون پیشنهاد می کنم که اگر از فیلمهای vampire و romance خوشتون میآد این فیلم رو ببینین. فیلم درمورد عشق بین یک دختر ساده و خجالتی و یه خوناشامه که می تونه خودشو در قابل انسانها کنترل کنه!  توی این فیلم خانواده ای از خوناشامها هستن که ترجیح دادن به جای انسان از حیوان برای غذاشون استفاده کنن و احساسات خودشون رو در مقابل اونها کنترل کنن در نتیجه می تونن بین انسانها زندگی کنن بدون اینکه مشکلی براشون پیش بیاد. فیلم خیلی نوجوونیه!!‌ از اونجایی هم که من سنی ندارم از این فیلم خوشم اومد. فیلم خوش ساخت بود مخصوصا صحنه ای بازی بیس بال!  فیلم زوری تموم شد که قسمت بعدی هم بیاد یعنی شماره 2.

صنعت فوق العاده سینما با این پیشرفتی که داشته تونسته vampire  ها رو جزئی از این دنیا جلوه بده طوری که خیلی از آدمها اونها رو باور دارن.  

معمولا در فیلمهای خوناشامی اونها را در جاهای تاریک و دور از نور خورشید نشون می دن و دندانهای نیششون یه دفعه رشد می کنه که این موضوع خیالی بودن اونها رو دوبرابر جلوه می داد اما در فیلمهای جدیدی که در مورد اینها ساخته می شه اونها یه نوع قهرمان جلوه می دن برای نمونه سری های  bloodrayne و یا سری underworld که شخصیتهای اونها خوناشامهای قهرمان هستن در فیلمهای امروزی دندونهای اینها به اندازه سالهای قبلی رشد نمی کنه و در آفتاب هم ظاهر میشن و استعدادهای خیلی زیادی هم دارن مثلا می تونن آینده رو ببینن و یا مثل سگ بو بکشن و یا غیب بشن و یا خیلی سریع باشن و بجای اینکه رگهای چشمهاشون قرمز بشه از لنزهای رنگی طلایی و ... براشون استفاده میکنن ... در فیلم twilight هم قهرمان داستان یه خوناشامه عاشقه !   

کلا فیلمهایی که عشق بین انسان و یک موجود خارق العاده رو نشون بده قشنگه و موفق می شه! نمونه اش هم از سیندرلا که از بدبختی با یه شاهزاده عروسی کرد و یا دیو و دلبر شروع می شه تا مرد عنکبوتی و Xman ها و مرد خفاشی و خوناشامها و ...   

 صنعت سینما با سلیقه های مردم رو به پیشرفته و در این دوره زمونه مردم بیشتر دوست دارن قهرمان داشته باشن با استعدادهای خارق العاده نه دزدها و پلیسهای حوصله سربر هر چند در ایران هنوز " کارآگاه و مصطفی" پخش می شه و هنوز طرفدار داره. سینمای ایران کاملا دست نخورده است و به واسطه نبودن رقابت بین المللی، کارگردان هامون هم به خودشو زحمت نمی دن که چیزی بیش از این رو تولید کنن ! استعدادها به اضای هر 10 سال معادل یک ماه بین المللی پیشرفت می کنه داستان خوناشامها و موجودات خیالی هرگز به سینمای ایران نیومد چون اسلا.م اونها رو قبول نداره؟ نه! شاید هم امکانات نداریم و یا تجهیزاتمون خیلی کمه! شاید هم جهان سومی هستیم! و شاید هم ذهن خلاقی نداریم!  

.........ولی جادو و جمبل اومدن "شب بیست و نهم" نمونه یه فیلم خام بود که سعی شده بود در قالب ترسناک بره و یا یادمه یه سریالی در ایران پخش میشده به اسم نرگس که خوشبختانه من هیچ وقت نگاش نکردم بجز چند قسمتش که فهمیدم مردمی که اینو دنبال می کنن چقدر سر کارن! اونهایی که سریال نرگس رو قبول داشتن سریال lost رو ندیده بودن که بدونن سریال یعنی چی!  کسانی که سریال کاراگاه و مصطفی رو ساختن نمی دونستن که " lie to me " و یا"NCIS" وجود داره !

فیلمها درایران رده سنی ندارن وقتی یه فیلم ساخته می شه از 10 سال تا 60 سال نگاش می کنن چون انتخاب دیگه ای ندارن! دریغ از اینکه ساختار فیلم نوجوانها با جوانها و مسنها که فیلمهای فکری رو بیشتر می پسندن و دنبال داستانهای پیچیده هستن فرق می کنه.

 

"امیدوارم روزی هیجانها به صندلی های سینماهای ایران هم برسه و صندلی ها فشار تماشاچی ها رو از ترس احساس کنن و مردمی که فیلم دوست دارن بتونن فیلم مورد علاقه خودشون رو ببینن و فیلم سازان جوان و با استعداد ایرانی رونقی به سینمای  مرده ایران بدن !"

نظرات 9 + ارسال نظر
مرتضی چهارشنبه 30 اردیبهشت 1388 ساعت 14:24 http://moraghi.blogsky.com

من هم این فیلم دیدیم بعد نیست کاش قدرت داشتم موقع تصادف نذارم ماشین ام داغون بشه در ضمن فیلم Angel And Demons که محصول ۲۰۰۹ می باشد پیشنهاد می کنم
می کنم
داستان اعتراف آن نفر پیش کشیش باحال بود
من دوست و همکار حسام هستم
http:\\moraghi.blogsky.com

Angel And Demons تازه اینجا اومده برنامه هفته بعدمونه که بریم ببینیمش... قسمت دوم داووینچی کد ! باید خیلی قشنگ باشه.

مستند « مردی میان گرگ‌ ها » چهارشنبه 30 اردیبهشت 1388 ساعت 16:23

مستند « مردی میان گرگ‌ ها »
http://shoop.ir/?num=1242412131
این مستند فوق‌العاده زیبا و واقعی رو با کیفیت فوق HD ببینید.

ندا چهارشنبه 30 اردیبهشت 1388 ساعت 21:02 http://shayan-blog.blogsky.com

من کتاب Angel And Demons رو خوندم و حدس میزنم باز مثل فیلم کد داوینچی کتابش قشنگتر باشه چون کتاب کد داوینچی جذابتر و کاملتر بود . اصولا به فیلمهای اقتباسی این ایراد وارده که خب بی دلیل هم نیست البته
همون موقع هم دوست داشتم از روی این دو تا کتاب فیلمشونو بسازم. حیف که یکی پیش دستی کرد :)

ای بابا! بازم یکی ایده اتو دزدید! ........ زودتر دست بکار شو واسه فیلم بعدی

peiman-sydneyinframe پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1388 ساعت 19:16 http://sydneyinframe.blogfa.com

lost ke ghogha karde!!!

yeh!........

محمد پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1388 ساعت 19:50 http://mohamed.blogsky.com

من یه بار همه ی جراتم رو جمع کردم دراکولا رو ببینم ولی همین که شروع شد فرار کردم. بابا خیلی ترسناکه!
ولی خداییش چند تا از فیلمای هیچکاک رو هم رفتم امفی تاتر دانشگاهمون دیدم.هنوز لذتش یادمه. یه جور دلهره دسته جمعی!)

ای باباااااااااااااا ............. چرا ؟ این داستانها که هیچ کدوم حقیقت نداره تازه خیلی هم جذابن

نگاهی نو جمعه 1 خرداد 1388 ساعت 06:20 http://wwwblogestan.blogspot.com

فیلمهای لطیف چی سراغ داری ننه جون

اتفاقا این فیلم twilight خیلی هم لطیفه ! اصلا هم ترسناک نیست

ندا دوشنبه 11 خرداد 1388 ساعت 19:54 http://shayan-blog.blogsky.com/

راستی هفته ی گذشته از سینمای سه بعدی دیجیتال توسط قالیباف پرده برداری شد .

ما که توی ایران بودیم حرفش بود ... پس تموم شد!
اوه ... اوه... حالا فیلمهاشو کی می سازه ! یا از کجا می خرن؟؟‌ سانسور فیلمها رو بگو ... هر چند حدس میزنم که راز بقا و طبیعت رو نمایش بدن ...

ندا چهارشنبه 13 خرداد 1388 ساعت 06:37 http://shayan-blog.blogsky.com/

فعلا قراره در روز یه سانس یک یا دو سالن اصلی رو به فیلمهای مستند و آموزشی از این نوع بدن حالا تا بعد ببینیم چی میشه
:)

دیدی گفتم ... راز بقا و ... بعدن هم چیزی نشون نمی ده مگر اینکه کارتون پخش کنن

آنی جمعه 8 بهمن 1389 ساعت 21:16

سلام دوست عزیز. میشه زندگی نامه بازیگران فیلم نیش خون آشام روبه من بدی؟ خواااهش!!!!

انی جوون برو از Imdb بردار همچیشون اونجاست ... نتونستی بگو برات بفرستم !

فرشته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد