افکار ترکی

امروز سه مدل غذا غیر سالم درست کردم بعد از 5 ماه!!! کتلت و گجه سرخ شده _ ماکارونی با سس قارچ و سوسیس دودی _ مرغ سرخ شده با زعفران  

 

آشپزخونه خیلی کثیف شد کف آشپزخونه یه دست روغنه... تنبلیم نذاشت سرخ کنم و از کابینت بالایی در بیارم " زن ایرونیم " دیگه اونم از نوع ترک* اش همه چیم تر و تمیزه و آک می مونه الا عقلم  

 

یه عالمه آشغال تولید کردم و مثل همیشه بازیافتی ها رو جدا کردم ... بچه خوبیم ... همیشه این کار رو می کنم، چرا تو ایران نمی شه زباله ها رو بازیافت کرد؟؟؟ چرا اونجا این کار رو نمی کردم؟؟؟ واقعا با بازیافت کردن زباله ها می شه کره زمین رو نجات داد؟؟؟

 

امروز برای شام توی سالاد کاهو آووکادو ریختم ... اولین باری که اووکادو خوردم اینجا بود و ازش بدم اومد گفتم این چقدر بیمزه و موچه!!! بعدا فهمیدم که " اده ؟ من بیلمیردیم نجوری بونی ییلر*" 

 

به من با افاده می گه تا حالا تو غذات ارگانو ریختی ... اینا دو تا سبزی دارن که ما نداریم ارگانو و تایم oregano & thyme خیلی خوشمزه می کنن غذا رو ... یه نگاهی بهش می کنم ... توی دلم می گم " آخه جوااااااااد ؟؟؟ اینا همون پونه و آویشن" کهلیوتی*" خودمونن دیگه بابا " گرممیش*  

 

تا حالا آدم بی اعتماد به نفس دیدین؟ ... حتما دیدین! به راه رفتنشون دقت کردین... هر وقت این جور آدما رو می بینم نمی دونم چرا.... ولی دلم می خواد یه دونه "بمبچه یینن * " پشت گردنی محکم بزنم بهشون " آتیلسینلار گووآ * "  تا بفهمن کجان!!!   

 

 هفته پیش رفتیم Inglourious Basterds خیلی قشنگ بود از اون فیلمهاییه که دلم می خواد ده بار ببینم ... چقدر خندیدیم ... بر خلاف فیلم های دیگه با توجه به اینکه سانس خلوتی رو انتخاب کرده بودیم سالن پر بود. صحنه های خشن تارانتیویی در کنار کاراکتر برد پیت که نقش یه یهودی آمریکایی تبار رو بازی می کنه فیلم دیدنی دیگه ای بود.   صحنه ای که برد پیت و هم دستانش سعی دارن خودشون رو ایتالیایی معرفی کنن و با لهجه آمریکایی ایتالیایی صحبت کنن، من از خنده اشک توی چشمام جمع شده بود ... فیلم خیلی خوش ساخت بود و چیزی که توجه من رو زیاد جلب کرد Picture فیلم و صحنه آرایی یا نوع چیدمان دکور بود. از دید من فوق العاده بود و شما رو در یک دنیایی تمیز و رویایی زمان هیتلر میبره. خشونت _ آرامش _ خنده ! یه فیلم کاملا تارانتینویی! " جدوز باخوز * "  

 

فیلم Public Enemies رو هم دیدم ! ولی بر خلاف تصورم فیلمی نبود که چنگی به دل بزنه اماااااااا دیدنش خالی از لطف هم نیست بازی هنرپیشه محبوب من Johnny Depp در نقش یه عاشق پیشه بانک زن بینشیر بود اما خب ! داستان بر اساس داستان واقعی بود و من خیلی فیلم رو نپسندیدم. داستان یه گانگستر بانک زن و دزد باهوش که از هر زندانی فرار می کنه و در بین داستان عاشق دختری می شه،‌ خودش رو به دختر بانک زن معرفی می کنه و معتقده که نباید به تنها عشقش دروغ بگه! دختر هم باهاش همکاری می کنه، نقش مقابل Johnny Depp رو Christian Bale بازی می کنه!  تا دست آخر هم خواهرش لوش می ده و در یک صحنه کاملا آرام دار فانی رو وداع و کشته می شه. صحنه ای که دور از انتظار تماشاچیه " بو نمه نیدی؟ * " 

  


* به زبان ترکی هستن و از ترجمه آنها به فارسی معذورم ...این مشکل شماست که ترکی بلد نیستین

نظرات 7 + ارسال نظر

یعنی ۵ ماهه غذا درست نکردین!!!!!!

غذاها سالم بودن باب میل آقایون " ایرانی " نبودن.

نگاهی نو چهارشنبه 18 شهریور 1388 ساعت 02:21

اخ جون بعد کلی اشپزی الان می چسبه مهمون بیاد خونه اتون منظورم خودم هستم هااااا

آره ... واقعا، شما تا بخوایی از اونجا بیایی تا اینجا قطب شمال تا قطب جنوب غذاهای ما همه کپک زده (;

حسام چهارشنبه 18 شهریور 1388 ساعت 15:03 http://hessamm.blogsky.com

چرا توی این مدت احسان غذا درست نکرده؟ زمان دانشجویی غذا می پخت چه جور!

هنوز این دو فیلم رو ندیدم و بنابراین درباره شون نظر نمی دم!

من از ترکی فقط عدد یک و دو سه و پنج رو بلدم بعلاوه چورک! همین!

شما هم مجردی زندگی کردین !!! ببینم ۲ سال دیگه غذا درست می کنی ؟؟؟

بابا تو دیار ترکهایی باید بیشتر از این بلد باشی!!!

فیلمها رو دیدی درباره اش بنویس با هم نقدشون می کنیم (:

محمد چهارشنبه 18 شهریور 1388 ساعت 19:08 http://mohamed.blogsky.com/

چخ چخ دوزلی یازوب سیز!) چخ گولدوم.))
اول باقوشلا ترکی دانوشماخ چخ بیلمیرم. ناقص یازیرم.
منیم نظریم هر کیم ترکی بیلمیر عمری فنا در!)

به قول فرشته هر کی متن بالا رو نفهمید مشکل خودشه دیگه! وااای چه کیفی میده ترکی حرف میزنی!))به نظر من زبان ترکی خیلی خیلی زبان لطیف و پر از احساسیه.)

بله.... گارداش بودی بیزیم ترک میلتیمیز!

من نمی دونستم ترک هستی ... قشنگ نوشتی ... ممنون

محسن چهارشنبه 18 شهریور 1388 ساعت 22:45

اینم لینک یوتیوب با تصویر. این شاید کیفیتش خوب باشه. برای ما که هست.
http://www.youtube.com/watch?v=p3BLcos6OPI

دست شما درد نکنه!‌

احسان پنج‌شنبه 19 شهریور 1388 ساعت 20:04

یکی از افتخارات زندگی من اینه که با این که یه مدت توی لونه ترکا زندگی می کردم (منظورم خوابگاهه ها...)لهجه پیدا نکردم...

شما بزرگترین افتخار زندگی ات اینه که خانومتون ترکه!

ر و ز ب ه شنبه 21 شهریور 1388 ساعت 08:10 http://hazrat-eshgh.com

فرشته خانم این لینک آهنگ زبان آتش استاد هم سالمه هم لذتش بیشتر :دی

http://www.dl-musicbaran.com/Single/1388/Shahrivar/12/Shajarian%20-%20Fereydoun%20Moshiri%20-%20Majid%20Derakhshani%20-%20Zabane%20Atash.mp3

ممنون ... بله چقدر زیباست و خیلی دل انگیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد