آلیس در سرزمین عجایب ... Alice in Wonderland

 

امروز برای اولین بار تبلیغ تلوزیونی آلیس در سرزمین عجائب Alice in Wonderland محصول ۲۰۱۰ رو دیدم اول فکر کردم تبلیغ Sweeney Todd، اما بعد دیدم نه خیلی فرق می کنه اما نوع گریم و فضا من رو یاد اون فیلم انداخت مخصوصا اینکه باز هم بازی Helena Bonham Carter در کنار هنرپیشه محبوب بنده Johnny Depp اون هم در یکی دیگه از فیلمهای Tim Burton  

 

از شاهکارهای این کارگردان می تونم اینها رو نام ببرم : 

 Charlie and the Chocolate Factory -  Corpse Bride -  Big Fish - Sleepy Hollow - Edward Scissorhands و آخرین فیلمش هم Sweeney Todd بود، 

  

فیلم Alice in Wonderland در تاریخ March 5th 2010 به اکران خواهد رفت و طرفداران Johnny Depp و کارگردانیه Tim Burton می تونن به دیدن این فیلم برن و ندیده می گم ازش خوشم خواهد آمد چون سبک فیلمهاش رو خیلی دوست دارم و دیدنشون برام خیلی لذت بخشه.  

 فیلمهای زیادی در مورد داستان آلیس در سرزمین عجایب ساخته و اکران شده ولی من فکر می کنم که این موفقترینشون باشه و معنای واقعی سرزمین عجایب رو القا کنه. 

این فیلم با همکاری شرکت Walt Disney ساخته شده و مهمتر از همه هم به طریق 3D به نمایش در خواهد آمد.   

 در اکتبر هم این دونفر پروژه ی بعدی رو به اسم "Dark Shadows" شروع به کار کردن.  

    

 

بی صبرانه منتظر اکران این فیلم هستم.

وکیلم؟...........

صفحات آلبوم های قدیمی رو ورق میزنم ... بوی کاغذ عکس کهنه و چسب زرد شده و تلق و ... عکسهای سیاه و سفید و قهوه ای و رنگی زرد شده عروسی مامان و بابام ... بابا با کت مخمل مشکی و پاپیون و مامان با یه تاج از شکوفه های رنگی که با دسته گلش یکیه! لباس عروس بلند و ساده و سفید با آستین های تور دوزی شده سر سفره عقد که شیرینی های زبون تلق پیچی شدن ... می تونم حدس بزنم که تلقش قرمزه! می تونم بوی اون روزها رو حس کنم سادگی ... صداقت ... شادی  

سفره عقد خیلی ساده است ... نون سنگک طبیعی و پنیر و سبزی با اسفندهای رنگ شده!   

 

 عکسهای مهمونها در حال رقص و حبه خاله در حال فضولی و راحله خانوم در حال آتیش کردن سیگار و شوهرشم در حال روشن کردن فندک!!!    

  

- مامان ... این خانومه کیه؟؟ چقدر نازه! 

- خدا رحمتش کن ... دوستم نرگس چقدر ناز بود توی بمباران با بچه هاش کشته شدن! 

ه ه ه ه هـــــــــی!! چقدر اون روز با نامزدش رقصیدن.

-  آخی ...  

- مامان شما هم رفتین محضر عقد کردین؟؟ 

- نه ... اون موقع ها اینجوری نبود می گفتن که دختر باید سر سفره عقد، محرم بشه ... و صیغه عقد سر سفره عقد که چند تا چیز مختصر از نشونه های برکت خدا بود جاری میشد! 

اینجوری نبود که میرفتن محضر دزدکی عقد بکنن و بعد هم یه مراسم عقد بگیرن که یه سفره از کجا تا کجا بندازن و خدادتومان هم پولش و بدن و ... دریغ از اینکه اینا قبلا عقد کردن! واسه کادو جمع کردن. 

- خب چه فرقی داره؟ 

- واسه اینکه وقتی عروس ناز می کنه چهار نفر باشن ناز کردنش و ببینن و وقتی گفت "بله"! 20 نفر واسش کل بکشن ... از اینها گذشته وقتی سر سفره عقد نشستی با تمام وجود حس می کنی که امروز عروسی و همه توجه ها روی توست و قلبت همچین تاپ تاپ میزنه که خدا می دونه!!! وقتی می بینی مردی که پیشت نشسته به تو به یه جوری نگاه می کنه که زیباتر از تو توی دنیا نیست و با تمام غیرت و مردونگیش داره مردت میشه! غیرتش و ریخته توی کاسه آب وسط سفره و زلال و شفاف با چشماش عین شمعهای روشن آینه شمدونای تو برق میزنن ... پیش خودش می گه ... این عروس منه این اسفندای رنگی رو دور سرش بچرخونین و آتیش کنین . . .  

 - چه فایده بعدش همه اونها یادشون میره!!   

  

چند صفحه رو ورق میزنم و عکس خالی سفره عقد با آینه کج توجه ام رو جلب میکنه ...جالبه که تا حالا بهش دقت نکرده بودم آخه این صدمین باره که دارم آلبوم رو میبینم...   

- مامان راستی چرا آینه کجه ! کی سفرتونو چیده بود؟ 

- نه مادر جان کج نیست ... سفره عقد من و خاله ات و دختر خاله هااااااا. بر طبق رسوم مراسم عقد منزل پدری عروس برگزار میشد و داماد سر سفره مینشست و منتظر عروس خانوم میشد و وقتی عروس میآمد توی اطاق شاداماد آمدن عروس خانوم رو از توی آینه می دید و قند توی دلش آب میشد.  

- ماله شما هم همینجوری بود ؟؟؟ 

- آره ... من داشتم میومدم تو دایی خلیلت پاشو گذاشت روی تورم و عقبی افتادم و بابات عصبانی شد و بعدا حسابی زدش طفلک رو ... بچه بود خیلی اومده بود نقل برداره.

- حاجی هیچی نگفت؟ 

- چرا گفت دستت درد نکنه حرف منو گوش نمیده شما یه گوشتماالیش بده!  

 

زندگی که پایه هاشو صداقت و عشق ساخته باشه هیچ وقت خراب نمی شه!!! عروسی الهه که یادته ... دختر آقای ایکس؟ 

-آره چه عروسی براش گرفتن خدایی، سفره عقدش با آبشار مصنوعی بود و بوستان دیگه ؟؟؟ چقدر گل ریخته بودن اونجا!!! 

- آره 2 میلیون تومان فقط پول سفره عقدشون شده بود، آخر شب هم همه گلها رو ریختن دور! 

- آره یادمه اونا چرا طلاق گرفتن؟؟ 

- بعد از عروسی پسره کل پولی که باباش بهش داده بود واسه زندگیش، به زور الهه خانوم خرج عروسی کرد بعد هم واسه خاطر 5 میلیون تومان رفت زندان،  آقای ایکس هم گفت که من دخترم رو به آدمی که خرج و برج دستش نباشه نمی دم و طلاق گرفتن. همین!  

هر چقدر مراسم عقد عروسی ساده تر باشه و بی ریاء همونقدر هم باشکوه تر خواهد بود و مهمونها احساس راحتی می کنن.  

- اصلا چی شد که این محضر رفتن مد شد؟؟؟ 

- والله نمی دونم ... همه چی رو خراب کردن دیگه واسه ملت سنت نذاشتن، نمی دونم دلیلش این وام بانکی ها بود که باید قباله رو براشون میبردی یا اینکه می گفتن مردم جادو جمبل می کنن سر سفره عقد نمی دونم یارو قدمش سنگین بود اینا بدبخت شدن و ... حماقت خودشون رو  گردن قدم یه نفر دیگه مینداختن، البته مردم ایران هم خمیر مایه اش رو دارن تجمل گران خب قدیما حتما باید عروس داماد روی زمین میشستن که این یکی خیلی سخت بود که صندلی گذاشتن همین دختر ایگرگ خانوم تاج مبل از تاج عروس بلند تر بود ... اصلا عروس معلوم نبود. 

 

- هاهاهااااااااااا آره مامان یادته !!! از خنده اشک جلوی چشامو گرفته بود نمی تونستم نفس بکشم، تصویر عروس توی اون مبل به اون بزرگی که بنده خدا مادر عروس که قدش کوتاه بود دور مبل میچرخید یه جا پیدا کنه که دیده بشه. از ماست که بر ماست.  

 

من خودم سر سفره عقد توی خونه عقد شدم و همون حسی رو داشتم که مامانم برام شرح داده بود. سفره عقدم خیلی ساده بود هر چند باب میل مادرشوهر نبود اما حرف مادر رو گوش کردم و بردم!  دوست نداشتم سفره عقدم از ظروف سمساری هایی باشه که معلوم نیست سر سفره عقد چه کسی بوده و نبوده!!! از قدم خیر خانوم و بد قدم گرفته تا چشم شور و باباقوری و ... همه بودن. نوبت جواب احسان هم که رسید با خنده گفت داماد رفته نون بگیره!!! کل مجلس ترکید. دامادمون بامزه بود دیگه

 ....... شما مراسم عقدتون چطور بود؟؟؟

تو که لالایی بلدی چرا خوابت نمی بره؟

روایتی هست که نمی دونم راسته یا ... ؟؟؟ ولی خیلی قشنگ و عاقلانه نقل شده؟؟ 

 

روزی از روزها مادری میره پیش رسول اکرم در مسجد و از حضرت می خواد که پسرش رو نصیحت بکنه که خرما نخوره و می گه که پسر از پیروان سرسخت ایشانن و هرچی رسول بگن گوش می کنه!!! 

رسول اکرم به مادر می گه که : برو و فردا بیا !!! 

 

مادر فردا با پسر دوباره به نزد رسول میره و حضرت محمد رو به پسر می کنه و میفرمایند:  

         " پسر جان خرما نخور "  

مادر از حضرت محمد سوال می کنن که یا رسول چرا دیروز همین رو به پسرم نگفتی؟؟؟ 

حضرت جواب می دن: چون خودم دیروز خرما خورده بودم ....  

  

اشخاصی که در مورد مسائل پوچ پرمدعا هستن همیشه کم هوشترین و خالی ترین انسانها بودن عین همون طبلهایی که توی محرم میزنیم !!!  

حالا شمایی که این همه راه کار بلدین و بقیه رو نصیحت می کنین :  

چند مرده حلاجین ؟؟؟   

شما که لالایی بلدین چرا خوابتون نمی بره ؟؟؟  

شمایی که بیل زدن بلدین چرا باغچه خودتونو بیل نمی زنین ؟؟؟ 

 

 

 

 

 Dig ur garden, if u know how to dig