آرشیو دی وی دی

 

ما توی ایران خیلی خیلی فیلم داشتیم ... کلی هم وسواس به خرج می دادیم و مرتب و تمیز و با جلد و عکس رنگی و غیره ...  

خلاصه یه آرشیو خیلی خوبی از دی وی دی بود، غصه امون این بود که چطوری اینها رو بیاریم سیدنی. این سری که من رفتم ایران یه ۱۰۰ تایی پست کردم ۱۰۰ تا هم با خودم آوردم.

توی پست مسوول ادم * بود و چند تا از فیلمها رو برای رشوه برداشت تا بذاره من فیلمها رو پست کنم وقتی اعتراض کردم گفت می خوایی بفرستمت دادگاه انقلاب ... آب خنک بخوری ... دیدم پدرسگ تمام فیلمهایی که عکس جلدهاشون ۱۵ + بوده برداشته منم گیر ندادم و فیلمها پست شد. 

 

   

ولی این همه پول بی خود دادیم بالای این همه فیلم و دی وی دی و تازه بعضی ها هم دو نسخه رو پرده ای و ناین بودن.  آخر هفته ها از ۴ کانال انواع و اقسام فیلمها رو با کیفیت HD - 9 پخش می کنه و انصافا کیفیت روی ال سی دی با رزولیشن بالا خیلی خیلی حال می ده !!! چند هفته پیش پشت سر هم دزدان کارائیب رو پخش کرد و دو هفته پیش هم سری ارباب حلقه ها با کیفیت خیلی خیلی عالی !!! وقتی فیلم ارباب حلفه ها رو میدیدیم از شبکه اینقدر کیفیت بالا بود که روزنه های صورت گاندورف رو می تونستیم بشمریم. (خنده ام گرفته بود، یاد فیلم پلنگ صورتی افتادم که از تلوزیون ایران پخش کردن و برای بیانسی لباس و یقه گذاشته بودن).  

 اینجا رو ببینید

 

فیلم جدید و با ارزش هم باشه میریم سینما! فیلمی هم بخواهیم از اینترنت دانلود می کنیم و با کامپیوتر وایرلس وصل میشه به سیستم سینما خانوادگی راحت میبینیم!!! هر وقت هم هوس دیدن فیلمی رو کردیم از اولین بقالی blue ray میگیریم میبینیم. بازم حرفیه؟؟؟   

 

بازم باید دی وی دی رایت کنیم و آرشیو جمع کنیم؟؟؟ 

 

* هر چه می خواهد دل تنگ بگوووووووووووو

نظرات 7 + ارسال نظر
حسام جمعه 25 دی 1388 ساعت 20:50 http://hessamm.blogsky.com

اگه کسی بخواد فقط فیلم ها رو تماشا کنه می تونه از این روش استفاده کنه. اما لذت داشتن آرشیو فیلم یه چیز دیگه اس!

مثلا خود من دلم می خواد تمام فیلم های کوبریک، تارانتینو، اسپیلبرگ، لینچ و... رو توی کمد اتاقم داشته باشم که هر وقت هوس کردم برم سراغشون! دوست دارم بدونم تمام این فیلم ها دم دستم هستن تا هر موقع لازم شد مثلا یه پلان از فلان فیلم اسپیلبرگ رو چک کنم برای نحوه دکوپاژ یا نورپردازی بتونم در کمترین زمان ممکن بهش برسم!

اینجا هم شبکه های ماهواره ای هست، هم انواع فیلم های بدون سانسور که از هر بقالی می شه خرید! اما باز هم لذت داشتن آرشیو - برای کسانی که حرفه ای فیلم می بینن - چیزیه که مطمئنا لذتش رو خودت هم خوب می دونی!

احسان هم مثل تو!!! اگر می خوایین آرشیو داشته باشین خب اریجینال داشته باشین!!!......... تا حالا دیدی کلکسیونر ها تقلبی جمع کنن؟؟

[ بدون نام ] شنبه 26 دی 1388 ساعت 03:19

آرشیو باید روی کامپیوتر باشه .من حدود ۵۰۰ گیگ به صورت avi دارم خیلی هم خوبه . چون رو کامپیوتر میتونی هر سکانسی رو که دوست داری راحت عقب و جلو کنی ببینی . یا اصلا وقتی دلت میخواد یه تیکه از فیلمو ببینی راحت میبینی

یو تیوب دات کام ...

حسام شنبه 26 دی 1388 ساعت 14:38 http://hessamm.blogsky.com

آخه آرشیو اوریژینال که خیلی گرون درمیاد. اونوقت مثلا بیشتر از ۵۰ تا فیلم نمی تونیم جمع کنیم کلا! چه فرقی می کنه فیلم روی چه dvd باشه؟ اوریژینال یا کپی؟ مهم توشه!

یکی از دوستام آرشیو اوریژینال داره. مثلا ارباب حلقه ها رو داره اصل! توی هر dvd یه چیزی هم همراه فیلم هست. مثلا توی شماره یکش پوستر فیلم، توی شماره دو مجسمه دو برج. توی پک هری پاتر هم چوب جادو و شنل و... هست. هر کدومو خریده 30 تومن!!!

آره خب خدایی گرون در میآد. یکی از دوستام اینجا باورت نمی شه بگم چقدر دی وی دی میخرن و من هم از از اونها فیلمها رو می گیرم و اکثر فیلمها هم همه یه اشانتیون کوچیک دارن از بعضی از فیلمها هم چند نسخه دارن با عروسکها و قابهای مختلف. اما برای کسی که در خارج از کشور زندگی میکنه این پولها رو راحت تر خرج می کنه... اولش سخته ولی بعدا عادت می شه.

محمد شنبه 26 دی 1388 ساعت 14:45 http://mohamed.blogsky.com/

من با طرز فکرت موافقم و اصلا اهل آرشیو و جمع کردن نیستم.البته فیلمایی رو که خیلی خیلی دوست دارم همیشه دم دستم هستن ولی شاید تعدادشون به انگشتای دست هم نرسه.

اتفاقا اتفاقا من عاشق آرشیو جمع کردنم ولی می خوام این عادت رو از سرم بندازم.

حسام شنبه 26 دی 1388 ساعت 21:28 http://hessamm.blogsky.com

هاهاها! چه جالب!

همون دوستم که توی کامنت قبلی درباره اش نوشتم چند دقیقه پیش زنگ زد بهم! ازش پرسیدم آرشیوت در چه حاله؟ گفت ترک کردم! ۵۰ تا فیلمش شده بود ۱۰۰ تا. بعد دید داره هر ماه کلی پول می ده واسه خرید dvd اوریژینال. کل آرشیوش رو فروخت 500 هزار تومن! یعنی فیلمی 5000 تومن!

خب محمد جان منم مثل تو هستم دیگه. فیلمهایی که خیلی دوست دارم رو دم دست نگه می دارم. فقط مشکل اینه که تعدادشون خیلی بالاست! مثلا 1000 تا!

طفللللللللللللللک !!! حسام باید بیشتر داشته باشی هاااااا ۱۰۰۰ تا باید بیشتر باشه؟

محسن چهارشنبه 30 دی 1388 ساعت 22:23

بنابراین بهتره ه اونایی که میخوان فیلم خارج کنن چند تا سی دی روضه و اینا بخرن و بزارن توی جلد ۱۸+

اگر می دونستم حتما این کار رو می کردم ... اما حیف پول نیست به این جور دی وی دی ها بدیم؟؟؟

ر و ز ب ه جمعه 2 بهمن 1388 ساعت 00:31

این نظر آقا محسن رو دیدم یه جریانی یادم افتاد گفتم بیام بگم. خالی از لطف نیست..

چند سال پیش که تازه امریکن پای تو یاران زیاد از حد گل کرده بود و مسلمین و مسلمات هم که چشم به راه این گونه فیلم ها و کارها هستند بدو بدو بیا ببر.

یه بار تو مدرسه نیست خیلی زوووووم اوپتیکال رو ما بود! ما یه دونه از اینها سی دی های اوریجینالی (از گونه دست فروشی های ایران) تو کیفمون بود همین که اومدیم بدیم به دوستمون معاون مدرسه رسید. آقا برد..
پسر گفت روزبه بدبخت شدیم رفت.

خوووب.
جلد سی دی امریکن پای بود ولی خوب محتویات سی دی برنامه بود !!! ما اومدیم دوستمون رو بذاریم یه چند مدت تو هیجان امریکن پای معاون مون رفت تو هیجان...

ولی در مورد این آرشیو جمع کردن.
هر چی آقا حسام گفت ماله منم هست! در این زمینه تفاهم داریم شدید!
البته شاید اگه گذاشتن بیایم بریم اون ور آب ها شاید اندیشه های غربی (حالا شما شرق هستید ولی همون غرب به شمار می آیید) به سرمون زد..
ولی نوچ. دور می بینیم!

داستان این مدرسه های ایران هم خودش فیلمیه واسه خودش هاااااااااا

توی مدرسه ای که من میرفتم تا لای ساندویچ ها رو هم بازدید می کردن ولی نمی دونم چرا اینقدر فیلم و عکس و ... رد و بدل می شد. اون موقع هاااااا اینترنت نبود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد