دماغ ایرونی و نانسی عجرم

نمی دونم مثلث شیشه ای رو می بینید یا نه که توسط لری کینگ ایرانی اجرا می شه ... بگذریم... دو شب پیش در مورد جراحی های پلاستیک و زیبایی برنامه داشت که دو نفر سردمدار رو از دو جبهه مخالف آورده بود  و بحث و دعوا و طبق معمول هم بی نتیجه ..........

                 

همه می دونیم که از ۳ دختر ایرانی ۲ نفر دماغهاشون رو عمل کردن ... در واقع جراح های پلاستیک ایران بیشترین عملشون در مورد دماغ ولی این در صورتیه که اگر جراح پلاستیک متخصص و جراح واقعی باشه بدون عمل بینی می تونه از طریق قسمتهای دیگه عیب صورت رو رفع و رجوع کنه. من خودم از اون دسته از افراد هستم که صورتهای طبیعی و بدون دست خورده رو دوست دارم. زنهایی که صورتهاشون رو طبیعی زیبا نگه می دارن خیلی جذابتر از صورتهایی هستن که جراحی داشتند، جلوه می کنند. بماند که درصد زیادی از این اعمال جراحی جنبه روانی داره و شخص بعد از انجام عمل اعتماد به نفسی کاذب بدست میاره این تا حدی پیش می ره که اغلب خودشون رو نانسی عجرم و یا حتی پاریس هیلتون می دونند و درصد نانسی بیشتره!!

نانسی عجرم نه تنها گونه و بینی رو عمل کرده بلکه استخوتن فک رو هم حالی بهش داده ... بهر حال بگذریم!! چند وقت پیش شنیدم که یکی از پسرهای فامیلمون که بینی اش هیچ مشکل حادی نداشت عمل کرده ؟؟ تعجب کردم و طبق معمول که افراد می خوان عیوبشون رو بپوشونند گفتند که انحراف داشته اما بعدا فهمیدیم که تشخیص یه روانشناس بوده برای اینکه اعتماد به نفس پیدا کنه این قضیه رو من بارها و بارها شنیدم و دیدم اما خب این خوبه که طرفی که اعتماد به نفس نداره اعتماد به نفس پیدا کنه اما بعضی ها هم دیگه خدا رو بنده نمی شن و زیر دماغ رو ببینن من ترجیح می دم از راههای دیگه اعتماد به نفس پیدا بشه نه از طریق تیغ جراحی !!

یکی از دوستانم(بهاره) باور کنید بینی کوچولو و خوبی داشت اما نمی دونم چرا عمل کرد این در صورتیه که پوست صورتش مثل کره مریخ و ماه پر از چاله چوله است و اگر پوست صورتش رو درست می کرد خیلی به قول خودش شاینی تر می شد اما الان شدیدا افسرده است که چرا عمل کرده چون دماغه اصلا به صورتش نمیاد و شبیه نانسی عجرم هم نشده!!             

یکی از دوستان مشکل بیش از حد ظاهری بینی یا به قول خودش demagh داشت و واقعا از اون دسته از دماغهایی بود که بالغ بر ۳ کیلو وزن داشت روزی من بهش پیشنهاد دادم که چرا عمل زیبایی نمی کنی... منطقی به من گفت که دماغم به صورتم میاد. ۳ ماه از پیشنهاد من نگذشته بود که دماغش رو عمل کرد و به همه گفت که انحراف بینی ام اذیتم می کرده و عمل کردم اما خب ملت که خر نیستن می فهمن که ۳ کیلو دماغ شده ۲۵۰ گرم نه؟!!! دکتر جراح بهش گفته بود که بهتر عمل کنه چون داره می ره تو دهنش!!! خلاصه بعد از عمل این شخص متوجه شدم که عیب صورت از دماغ نبوده و طفلک راست می گفت که دماغم به صورتم میاد چون تازه عیوب بقیه جا ها زد بیرون ... خلاصه اینکه الان نانسی عجرم !!! کرکره خنده است خداییش

               

تمام کسانی که بینی هاشون رو عمل می کنند باید مراقب باشند چون ممکنه دچار افتادگی بینی بشن و همه اشون هم مدل خنده هاشون یه مدل به خاطر اینکه نمی تونن دماغ و لپ ها رو خوب جمع کنند از گوشه های چشم و گوشه های لب کمک می گیرن. امروزه علاوه بر مد جراحی بینی به یک مرض و سادیسم تبدیل شده (البته در ایران رو می گم) اشخاصی رو می شناسم که با وجود اینکه خطرات جراحی و خطرات احتمالی رو می دونن ۲ تا ۳ بار عمل بینی انجام می دن که این اصلا معقول نیست و تمام اینها ناشی از اینه که وقتی جوانان و نوجوانان نمی تونن سرگرمی درستی داشته باشند و یا اینکه نمی تونن از رنگهای شاد و براق برای تجدید روحیه استفاده کنند مسلما به سمت مواردی میرن که توجیه منطقی براش نیست اکثر جراح های ایرانی برای عمل زیبایی اولین چیزی که توصیه می کنند جراحی بینیه این در صورتیه که خودشون هم می دونن که راحت ترین و بهترین برای خودشون!!! وجدان هم چیز خوبیه !!! 

 

برابری و برادری

چند وقته پیش یه عکسی رو دیدم که موضوع عکس میزان شادی و فقر مردم اون کشور بود که به ترتیب فقیر تا شاد رو از زرد تا زرشکی رنگ گذاشته بود. (که عکس رو براتون گذاشتم) جالب بود که ایران درجه نارنجی پررنگ رو داره یعنی شاد تر از ترکیه و هند و مردمش هم رده آفریقای جنوبی زندگی می کنند!!! شما چی فکر می کنید؟؟ من فکر می کردم که مردم ایران در سختی و ناراحتی و در شرایط افتضاح اقتصادی زندگی می کنند و "هشتشون گروء نهشونه " و برای پر کردن سبد کالای خودشون دچار مشکل هستند و جایی رو برای تفریح و ... ندارند................. اما .................... اشتباه می کردم. من همه رو از دید خودم و در مقایسه با کشورهای پیشرفته می دیدم و بر این باور بودم که طبق قوانین اسلام همه باید با هم برابر و برادر باشند ............ اما ............اشتباه فهمیده بودم! منظور اسلام یعنی همینی که الان در ایران حاکمه، است. من بد متوجه شده بودم به این می گن برابری و برادری. دیروز پرده رو که زدم کنار متوجه کارگرهایی شدم که در ساختمان روبرویی مشغول کار بودند و توجه ام رو MP4 هایی که در کنار موبایل های N90 آویزان بود جلب کرد، وقتی بچه بودم یادمه که مسجد بغل خونمون رو می ساختند بعضی شبها مامانم از غذای خودمون برای اونها می فرستاد... چون اون موقع کارگر ساختمان به کسانی گفته می شد که توانایی مالی برای پرکردن شکم خوانواده اشان ندارند و بعلت بی سوادی از روستاها و شهرهای کوچک و ... به شهرهای بزرگ می آمدند و در ساختمانها مشغول کار میشدند اما حالا مادر من برای یک روز، فقط یک روز به کارگر که دور سقف پذیرایی خونه اش رو گچ بری کرده چهارصدهزار تومان پرداخت کرد؟؟ این کمترین رقمی بود که مادر من به گچ کار داد ... جالب اینه که بدونید که وقت هم نداشت و دائما سفارش می گرفت، شما ها که مهندسین و یا خودتون رو چهارسال توی دانشگاه خفه کردین و ... اینقدر درآمد دارین؟ بعدن از خودتون می پرسین این کمری سوارها کین؟ این بنزها و ب.ام.و. ها از کجا میان؟

اینجا ایران است و هیچ کس سر جای خودش نیست، یعنی هرکی بهتر بتونه دزدی (نه به معنای دستبرد، به معنای دورویی و ریا) کنه اون فرد قابل احترامه. اینجا هیچ کس سرجای خودش نیست، هر کی بتونه از آب گل آلود ماهی بگیره برنده است و اون موفق نه تو که خودت رو توی دانشگاه و کار و ... کشتی، نه اونهایی که دنبال استعدادهاش رفتن. شما از این صحنه ها حتما زیاد دیدین.

                       

برای خرید شب عید رفته بودیم برای احسان شلوار جین بگیریم که سر قیمت شلوار من کلی چک و چونه زدم... توی مغازه بودیم که ناگهان بوی گند و افتضاح ادکلنی سر منو چرخوند که صاحب این بو دو نفرعمله ساختمون که باور کنید حتی سواد هم نداشتند، ببینم.

  • آقا شلوار جن دارن
  • بفرمایید .... اینا هستش .... ارزونترین شلوارامونن.
  • نه ... ما از اینها که چروکه و عکس داره میخاییم
  • بفرماییید...............
  • دو تا بده!!

همچین دسته پولها رو از جیبشون درآوردند و با تف که به انگشتاشون زدند پولها رو شمردند و بدون چونه هر کدوم دو تا گرفتند که بیا و ببین اونوقت ما سر چند تا هزاری ... تیپ و قیافه رو باید می دیدید از وسط مغازه تکون هم نمی خوردن، چرا؟ چون اونها پول داشتند و اون مغازه ماله بابشون بود و همون پولی که توی جیبشون بود بهشون شخصیت و اعتماد به نفس می داد. جالب اینجاست که همیشه اینجور افراد تازه به دوران رسیده سر بالا و سینه جلو راه میرن چون دید اونها به زندگی، همون چیزیه که دارن. البته اینها تازه به دوران رسیده نیستند چون نمی دونندکه اصلا دوران چیه؟؟درسته از دید خودشون به چیزی رسیدن اما به حقیقت زندگی ومعنای بالای فرهنگ هرگز دسترسی نخواهند داشت... امان از این دانشگاه آزاد که باعث شد که "علی آباد هم شهری" بشه... اونوقت دهاتی هایی که زمینهاشو و گاو و گوسفنداشون رو بفروشند و شهریه بدن و جیب از ما بهترون رو پر کنند و بعدش هم بیان توی بازار کار که خون من و شما رو با رفتاراشون بکنند توی شیشه و تازه خدا به داد اونهایی برسه که عزیزانشون رو بفرستن زیر دست اون دسته از اینهایی که دکتر شدند که حتما دل پر خونی از این اوضاع دارین...

         

اینجوری میشه که اذهان بین المللی نسبت به زندگی در ایران جور دیگه ای میشه... تمام ایرانی ها سالی یکبار مسافرت رو حتما دارن و در روستا (شاید باورتون نشه) در کوچه های تنگ بخصوص در استان خراسان کمری و ماکسیما جای الاغ و قاطر رو گرفته... موبایل ها و گوشی ها و ... که دیگه یه چیزه طبیعیه... به قول احسان " وای اگر گدا معتبر شود" دوست ندارم در جایی زندگی کنم که استعداد و افکار و فرهنگ نقش هویج رو بازی می کنند. حالا می فهمم که چرا ایران اونرنگیه که البته اینها سیاستهای غلطیه که داره اجرا میشه... من نمی گم که چرا اینها می یان بالا و یا یک دفعه پولدار می شن، اون به من ربطی نداره اما همراه با جیباشون فرهنگشون رو هم پر کنند وقتی به شهرها می رن از بوی گندشون یه محله رو به گه نکشن و فرهنگ شهرنشینی رو هم یاد بگیرن و سعی کنن آدم باشن... توی ایران تنها قشر متوسط جامعه است که داره آسیب می بینه چون اونی که پولدار بوده که همچنان داره و اون روستایی هم زمینش و باغ میوه اش و ... رو می فروشه میاد توی شهر خونه می خره و... تنها می مونه قشر متوسط که هیچ تکونی نمی خوره. خدا به داد همه ما برسه... الهی آمین!

خلیج بدبخت فارس

آخه بابا کی و دیدی اینقدر ... آخه چی بگم.

 

       

مثل اینکه به ایران نیومده که مردمش در آرامش و امنیت باشند حتی اگه کسی هم قصد تصرف خاکشون را هم نداشته باشند خودشون دو دستی تقدیم می کنند.

این داستانها از زمانی شروع شد که اسامی عربی به جای اسامی پر معنا و غنی ایرانی نشست زمانیکه رژین شده رقیه و باربد شد عباس زمانی که به جای آرش کمانگیر بلال حبشی شد اسطوره کتابهای فارسی . . . زمانی که جشن مهرگان جاشو با ربیع الاول عوض کرد . . . و زمانی که اسم خلیج فارس و خلیج اسلامی پیشنهاد دادند و زمانیکه زنان شاد شدند کلاغ و قوز کردند زمانیکه دختر شایسته شد فاطما کماندو و الی ................

فایده نداره نه توی سایتی برین و اسمتون رو بنویسین که اسم این خلیج فارس است نه عربی فایده نداره وقتی دولتمرد منتخب اقشاری از جامعه زیر تابلوی الخلیج العربیه با لبخند رضایت نشسته!!! فتحعلی شاه اول هم امتیازات دریای خزر در شمال در ترکمنچای و گلستان داد ... به قول فتحعلی شاه دوم گلستان چای ... دیگه موقع اش بود که یه جایی رو بروشیم تا اقتصاد گندزده درست شه... ای بابا با این چیزا حالا حالا ها این گنده درست نمی شه. سر و سنگین بشینین جاتون لازم نیست کاری کنید چون کسی شما رو  حساب نمی کنه و صداتون به هیچ جا نمی رسه!! اگر تا چند وقت دیگه ایران امتیاز خلیج فارس رو به نفع فلسطین نبخشید. اعراب اینقدر پول و وکلای انگلیسی آس دارند که کاری کنند که تمام شرکتهای بین المللی بدون زور و چیز دیگه اسم خلیج فارس و بگن اربین گلف. شرکتهای مثل الامارات و قطرایرویز و ...

می گن یه آدم دیوونه یه سنگ میندازه توی چاه که صد تا آدم عاقل نمی تونن درش بیارن. متاسفانه تعداد عاقل های متفکر در ایران کمتره و همشون هم مهاجرت رو انتخاب کردند چرا دیگه با خودشونه... این اوضاع تا ۵ سال دیگه هم ادامه داره مگر اینکه مردم بیدار بشن و بجای اینکه به کوپن و صف شیر و گجه فرنگی و نون و... فکر کنند به آینده نوادگانشان فکر کنند.