نوروزی کجاست ؟؟؟

امسال سال دوم نوروز که توی سیدنی هستیم. نوروز توی سیدنی خیلی حال و هوایی نداره. اول فکر کردم واسه خاطر آب و هواست که رو به سردی داره ولی خب آخه اینجا پاییزش مثل بهار و تابستونه ایرانه ... بعد گفتم شاید بستگانی نیستن مزه نمی ده ... اما ما توی ایران هم خیلی دید و بازدید نمی رفتیم و با دوستان بودیم. امروز داشتم به احسان می گفتم که کاش حداقل توی اینجا یه بازارچه نوروزی بود که می تونستیم برای خرید سفره هفت سین بریم اونجا...


چهار شنبه سوری برگزار می شه اون هم توی یکی از پارکهای خوب سیدنی. می شد که قبل از مراسم یه بازارچه نوروزی با چند تا غرفه کوچیک برپا کنن که خانومهای ایرانی کارهای دستی خودشون رو در مورد هفت سین بیان اونجا بچینن ... شیرینی های خونگی و آجیل و ... 




هرچند اینجا توی مغازه های افغانی و ایرانی توی سیدنی وسایل نوروز موجود هست اما بازارچه نوروزی حال و هوا و شور و هیجانی که داره یه مغازه نداره !!! این رو اطلاع دارم که توی خیلی از کشورها این بازارچه برگزار میشه و توی سیدنی هم ایرانی کم نیست!!! مخصوصا دوستانی که همسن و سال ما هستن اینجا رو به افزایشن و تجمع ایرانی ها داره روز به روز بیشتر میشه و من فکر می کنم که جمع ها و بازارچه هایی که بهانه های مختلف نوروز و یلدا و مهرگان و ... می تونه برگزار بشه به تحکیم روابط ایرانی ها کمک خواهد کرد.


فکر می کنم در آینده نه چندان دور شاهد برگزاری بازارچه نوروزی ایران در استرالیا باشیم.

نظرات 4 + ارسال نظر
حسام چهارشنبه 19 اسفند 1388 ساعت 14:51 http://hessamm.blogsky.com

چوا خودتون دست بکار نمی شین و اولیش رو راه نمیندازین؟ کافیه یه مجوز از شورای شهر بگیرین... بقیه اش کاری نداره دیگه.

جمع کردن ایرانی ها دوره هم واقعا مکافات داره ... من خیلی بهش فکر کردم ... ولی داستانش زیاده. جماعت ایرانی دیگه!!! شاید هم یه روز این کار رو کردیم.

محمد چهارشنبه 19 اسفند 1388 ساعت 20:31 http://mohamed.blogsky.com/

حتما عکس از سفره ی هفت سینتون برامون بذار!

هم آب و هوا و هم دید و بازدید و هم جنب و جوش مردم تو حراجای نوروزی باعث میشه آدم نوروز رو با تمام وجود حس کنه!
خوش بگذره.)

ممنون از تو محمد عزیز نوروز خوبی داشته باشین

نگاهی نو پنج‌شنبه 20 اسفند 1388 ساعت 06:02

ما که از این بازارچه ها تا دلت بخواد داریم
راستی سری به وبلاگم بزن یه سورپرایز کوچولو داری

خوش بحالتون یه چند تا شو بفرستین اینجا

محمدرضا جمعه 21 اسفند 1388 ساعت 13:47

عزیز جان
تو همین ایرانشم انقدر عید فطر و عید قربان و عید غدیر و ... اینجور چرت و پرتها برگزار میکنن و همه جا رو چراغونی می کنن و تبلیغات آن چنانی واسه این روزهای !!!!! دارن دیگه عید نوروز نمونده واسمون.
ایرانی جماعت با فرهنگش داره نابود میشه. شدیم یه مشت عرب دوسته بی فرهنگ!!!
دیگه هیچی از اون حال و هوای نوروز نمونده! ماهی قرمز و سبزه!

آره واقعا اینها رو قبول دارم ولی هیچ دیدین که حتی مردمی که عید فطر رو جشن مفصل می گیرن نوروز رو فراموش نمی کنن !!!! چون از اجداد ما به ما رسیده اگر یه نگاهی به مطالب وبلاگ بکنین متوجه می شین که خیلللللللللللیییییییییییییی ها اون روزها رو عید نمی دونن و برای نوروز و مهرگان ثفره های رنگین پهن می کنن ... من و شما باید این روزها رو بزرگ و بزرگتر کنیم وگرنه که فرهنگ عرب اینقدر توی کشورمون ریشه دوونده که خیلی از خانواده ها گاها ۳ یا ۴ تا محمد و زهرا دارن و بی خبر از نامهای زیبای ایرانی هستن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد