چهارشنبه سوری مبارک

 

ارباب خودم سامبولی بلیکم،   

 

 ارباب خودم سر تو بالا کن  

                            

ارباب خودم بز بز قندی،     

                

ارباب خودم چرا نمی خندی؟   

                   

حاجی فیروزم ، سالی یه روزم    

                        

حاجی فیروزم و عید و نوروز  

                             

 

  

 

 

 

 

شعر ورقص حاجی نوروز از ما و آهنگ و خوندنش از شما!   چهارشنبه سوری خوب و خوشی داشته باشین و فالگوش و آجیل و قاشق زنی یادتون نره

ماهی و سبزه و چهارشنبه سوری

 

اینم ماهی و سبزه ی ما ... آخر این هفته نوروزه و فردا هم چهارشنبه سوری !  

سه تا ماهی گرفتم که دیروز صبح که بلند شدم دیدم ۲ تاشون مردن خیلی ناراحت شدم ... بعد دیدم این یکی هم بیحاله! احسان بهش غذا داد...فهمیدم که اون دو تا از گرسنگی مردن! درصورتیکه ایران من به ماهی ها غذا نمی دادم و اواخر اردیبهشت توی پارک ملت ولشون میکردیم. این عکس هم قبل مردنشون گرفتم.

یادمه بزرگترها می گفتن یعنی تاکید داشتن که سفره هفت سین از روز چهارشنبه سوری باید چیده بشه و روز چهارشنبه سوری شمع هاش روشن باشه.... نمی دونم فروهر ها تا استرالیا هم میآن یا فقط میرن ایران؟؟؟   

 

بهار و گل طرب انگیز گشت و توبه شکنرسید باد صبا غنچه در هواداریطریق صدق بیاموز از آب صافی دلز دستبرد صبا گرد گل کلاله نگرعروس غنچه رسید از حرم به طالع سعدصفیر بلبل شوریده و نفیر هزارحدیث صحبت خوبان و جام باده بگو

به شادی رخ گل بیخ غم ز دل برکنز خود برون شد و بر خود درید پیراهنبه راستی طلب آزادگی ز سرو چمنشکنج گیسوی سنبل ببین به روی سمنبه عینه دل و دین می​برد به وجه حسنبرای وصل گل آمد برون ز بیت حزنبه قول حافظ و فتوی پیر صاحب فن

  

توی روزنامه ایرانی نوشته بودن که ایرانی ها در پارک گلب قرار برای چهارشنبه سوری جمع بشن! ما هم میریم. 

 

تاریخچه چهارشنبه سوری رو قبلا اینجا نوشتم: سرخی تو از من زردی من از تو 

 

با گوگل ارث مارس رو ببینین

 

امروز صبح گوگل رو که باز کردم دیدم آرمشو عوض کرده! یه مدل عجیب قریب بود !!! کنجکاو شدم بدونم چیه؟    

Happy Birthday, Giovanni!  

 : بعدش گفتم

بابا واقعا مرحبا . . . آقای Giovanni Schiaparelli توی سال ۱۸۹۰ یه نقشه از مارس کشید و حالا گوگل برای اینکه تونسته توی گوگل ارث مارس، سیاره قرمز، رو سه بعدی نشون بده که در نوع خودش پیشرفت فوق العاده ایه!!!  داره تولد ۱۷۴ سالگی این دانشمند رو جشن میگیره و ازش تشکر می کنه و بهش تولدش رو تبریک می گه! به نظر شما ما برای اولین و بزرگترین ستاره شناس دنیا "خوارزمی" در سطح بین المللی چه کار خاصی کردیم؟ بجز اینکه اومدیم چهار تا خیابان و سازمان و تالار و ... به اسمش زدیم؟    

در این لینک می تونین جزئیات رو در مورد مشاهده سه بعدی مارس در  گوگل ارث ببینین.  

 

من خودم به ستاره شناسی علاقه خیلی زیادی دارم هنوزم که هنوزه وقتی به ماه نگاه می کنم همه اش به این فکر می کنم که چقدر بزرگه؟ و چقدر ستاره تو آسمونه؟ البته ایران که بودم از بس هوا آلوده بود و ساختمونها آسمون رو پوشونده بود نمی شد روی آسمون تمرکز کرد اما اینجا واقعا ستاره ها برق می زنن و یه چیز جالب که حلال ماه استرالیا برعکس ماه ایرانه!

  

می خوام از همین وبلاگ کوچکم از تمام زحماتی که خوارزمی در حق بشر کرد تا ایرانی ها بتونن ورود نوروز رو اینقدر دقیق حتی در ثانیه جشن بگیرن تشکر کنم

 

 

ببخشید من خیلی دنبال عکس نقاشی شده از خوارزمی گشتم اما پیدا نکردم. این هم سمبل خوبیه از خوارزمی که فکر کنم توی پارک لاله بود.