زیبایی عجیب قریب

زیبایی در خیلی جاهای دنیا تعریف متفاوت با فرهنگ ما و فرهنگهای بقیه کشورها داره. خیلی هاشون عجیب و غریبه و تو کته خیلی از آدما نمیره و حتی بعد از گذشت سالها و پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن مراقبتهای پزشکی هنوز هم که هنوزه در گوشه کنار این دنیا و کره زمین خیلی از قبایل هستن که کارهای عجیب و غریبشون رو انجام میدن. بعضی از این آداب و رسوم ها قشنگن و نباید هیچ وقت از بین برن و برای حفظشون باید کوشید اما با بعضی هاشون هم باید برخورد کرد مثل این دو نمونه که براتون گذاشتم:

در این قبیله زیبایی زن به داشتن گردنی باریک و بلند است. در گردن دختران این قبیله بعد از تولد یک سالگی حلقه ای به گردن می اندازند و به مرور زمان به ازای هر سال تولد یک حلقه به گردن و حلقه های قبلی اضافه میکنند و در طی این دوران گردن کشیده و دراز میشود.

 

  

جالب اینجاست که این زنان نمیتوانند حلقه ها را از گردن باز کنند و به محض اینکه این کار رو بکنند به دلیل ضعف عضلات گردن در نگه داشتن سر به محض باز کردن حلقه ها با افتادگی گردن و سرشان روبرو میشون.

 

و یا در این قبیله در چین که هنوز هم مرسومه، پاهای دختران را در کودکی میشکونند و در کفش مخصوص میذارن تا شکل اون کفش رو بگیره و به مرور زمان انگشتان پا به داخل کف پا برمیگرده. این کار باعث میشه زنان دارای پاهایی کوچک باشند (حدود 4 اینچ) این کار از نظر اونها زیباست اما این زنان خیلی زود فلج میشن و نمیتونن دیگه راه برن و خونه نشین میشن.

 

من دختری رو میشناسم که شماره پاهاش ۴۳ و اصلا برای خودش و خونواده اش هم مهم نیست. درسته که پاها و دستهای بزرگ برای خانومها قشنگ نیستن اما اینقدر کوچک و این شکلی که چندش آورتر.

نظرات 4 + ارسال نظر
احسان یکشنبه 11 آذر 1386 ساعت 23:16 http://nagofteh-ha.blogsky.com

میگن توی این قبیله اولیه هرکی رو که بخوان نفرین کنن میگن: ایشالله ۱۰۰ ساله شی ننه...!

گلناز شنبه 17 آذر 1386 ساعت 15:42

یه قبیله هم من میسناسم که میگن هر چقدر دهن زنهاشون گشاد تر باشه قشنگتره.برای همین از بچگی توی دهنشون نلبکی میذارن.هر کی کاسه توی دهنش بزرگتر باشه میگن خوشگلتره!!!

این نلبکی رو افقی میذارن یا عمودی؟؟ باید زناشون دیدنی باشن...
شنیده بودم آفریقایی ها برای کلفت شدن لبهاشون یه کارایی میکنن ولی این یکی رو نشنیده بودم...

م ی ث م شنبه 17 آذر 1386 ساعت 19:09 http://mrblue.blogsky.com

سلام ~~~
تو قبیله اولی زرافه ها چه قدر محبوبن! دومیه هم انصافآ‌ چندش اورن ــ

حسام یکشنبه 18 آذر 1386 ساعت 22:29 http://hessamm.blogsky.com/

بعضی کارا در بعضی مقاطع زمانی به نظر جالب میاد ولی همون کار در یه زمان دیگه تبدیل می شه به یه موضوع خنده دار.
تا همین زمان قاجار به زنی که چاق بود و ابروهای پیوسته کلفت داشت می گفتن خوشگل! اما الان ابروهای نازک مده و هرچی باربی تر باشی بهتره! تازه، صدای کلفت هم برای زن ها مزیت محسوب می شد... نمی دونم مردای قدیم زن میگرفتن یا میرغضب!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد