plumeria یا frangipani

  

توی ایران که بودم گل یاس و نرگس رو خیلی دوست داشتم اینجا که اومدیم درختچه هایی کوچکی که تقریبا خیلی هم در باغچه خونه ها دیده می شه توجه امو جلب کرد.  

این درختچه ها گلهای زیبا دارن که در استرالیا تنوع رنگ فوق العاده زیادی داره که من فقط ۳رنگش رو دیدم خیلی خوشبوان و گلبرگهای کلفتی دارن. استرالیایی ها این گل رو خیلی دوست دارن و عروس خانومهای اوزی به داشتن دسته گل عروسی اشون از این گل اصرار دارن و حتی از این گل در ساخت وسایل تزئینی منزلشون به وفور استفاده می کنند. این گل براشون سمبل خیلی چیزهاست از جمله مملکتشون.فکر می کنم در مناطق گرم سیر استوایی دیده می شن! در هاوایی هم می دونم هست ولی نمی دونم که جای دیگه هم می شه این نوع گونه گیاهی رو پیدا کرد یا نه ؟ ولی بهرحال فوق العاده خوشبو و مقاوم در مقابل آب و هوای نا متعادل استرالیاست.  

یادم رفت اسم این درخت یا درختچه frangipani trees است. به اسم plumeria هم شناخته میشن. می تونین با یه سرچ ساده عکس های زیبایی از این گلها رو ببینین.
نظرات 4 + ارسال نظر
محسن سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 14:43 http://after23.blogsky.com/

یعنی این گلایی که دست این خانم عروسه نرگسه؟
اینا به یاد مرحوم روزنامه توفیق نرگس رستم هستن.

نه نرگس نیست اسمش فرنگی پنیه!
ما در ایران از اینا نداشتیم که توفیقش هم روزنامه داشته باشه ((-;

محمد سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 19:28 http://mohamed.blogsky.com

چقدر خوبه که به گل علاقه دارین و براش پول میدین! بعضیها اعتقاد دارن این کار پول هدر دادنه!در صورتی که گل تازه تو خونه یه طراوت دیگه ای داره! منم یاس رو خیلی دوست دارم.
راستی اگه گل نرگس سمبل ملی استرالیاست گل سمبل ملی ایران چیه؟

نه این گل یاس نیست اسم این گل frangipani فرنگی پنی است خیلی هم با گل یاس فرق می کنه اینجا گل یاس هم دارن.
آدمایی که پول به گل نمی دن رو در پست قبلی بهشون پرداخته شده! کلا با طبیعت قهرن.........

نازلی سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 22:49

من هیچ وقت برای خودم گل نخریدم... ولی گلهارو خیلی دوست دارم...
این گل فرنگی پنی هم خیلی خوشگله...
ای کاش خونه ما هم گل داشت اون هم از این گلها...

نازلی خونه های اینجا ۸۰ درصدشون ویلایین و ۱۰ درصدشون برجن و ۱۰ درصد باقی مانده هم یونیتن و تقریبا میتونم بگم که تمام خونه ها باغچه و بک یارد دارن و گیاهان طبیعی و گل بیخ ریششون و حکایت آش کشک خالست! اینجا هم خیلی کم گل فروشی دیدم از بس گل و گیاه زیاده که مردم برای هم چیز دیگه میبرن.....

مادمازل ایکس!! چهارشنبه 14 اسفند 1387 ساعت 03:02 http://open-mind.blogfa.com

گل را ندیدیم فرشته جان.اتفاقا برای تابلوم دنبال یه سری طرح گل میگشتم. وسوسه شدم بدونم این گل که تعریفش را کردی چه شکلی است!

من یه عکس از گل گذاشتم و اگر ندیدین می تونین توی گوگل یه سرچ بزنین و عکسهای دیگه اش را ببینین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد