چرا فریت کنیم؟؟؟

قابل توجه تمام دوستانی که عازم استرالیا بخصوص سیدنی هستن و سوالاتی در مورد فریت بار و چی بیارم و چی نیارم و ... دارن ! سارا جون همونطور که قول داده بود متنی رو در این زمینه  

   نوشته و من هم با اجازه ایشون نظرات خودم رو داخل {...} با رنگ آبی نوشتم

 سارا خیلی خلاصه ـ مفید و صمیمی و دوستانه نوشته. بازهم اگر سوالی دارین من و سارا هستیم که بهتون جواب بدیم ... در قسمت نظرات می تونین سوالات و حتی تجربیات خودتون رو بنویسین

 

از قول سارا  :  

سلام به همه دوستان عزیز که قصد اومدن به سیدنی رو دارند. من سارا هستم و به همراه همسر و دختر پنج ساله ام. حدود یک ماه و نیم میشه که سیدنی هستیم. تصمیم گرفتم تجربیات خودم در ضمینه فریت به استرالیا رو براتون بنویسم. شاید یه روزی به دردتون خورد! ما هم  اطلاعات اولیه مونو مدیون وبلاگهای دوستان مهاجر به استرالیا هستیم که دوستان واقعا زحمتشو میکشند. قبل از اون باید بگم اینها تجربیات و برداشت های  شخصی ما است و طبیعی است که عده ای نظر ما رو نپسندند و قبول نداشته باشن. 

   

فریت به استرالیا: 

اول اینکه باز تجربه و نظر من میگه که وسایل اولیه رو فریت کنید، فریت زمانی به صرفه است که:

1. که وسایلتون خیلی زیاد نباشه برای مثال از 200 کیلو بیشتر نباشه و به هیچ عنوان وسایل ممنوعه داخل بارتون نباشه، مایع و لاک وپوست و ادویه ... با خودتون نیارید منظورم تو بار فریت است، چون اینجا اگر حتی اظهار کنید که فلان وسایل ممنوعه مثلا ادویه همراهتون است کل وسایل رو باز میکنند و پروسه باز کردنش هم اینطوری که کارتن ها رو کاتر میزنند و دل و جیگرکارتن ها رو بیرون میریزه و تو گمرک و اون شلوغی مصبیت است که اونها رو دوباره ببندین و تازه یک هزینه بالای 100 دلار هم  پول بازرسی inspection میگیرند.... و باز پول میگیرند برای کمک به بسته بندی مجدد شون. {ما 200 کیلو بار آوردیم و بهشون گفتیم چی توشه ! به چیزهایی که شک می کردن گیر نمی دادیم و ساده از روش می گذشتیم خدا رو شکر ما این دردسرها رو اصلا نداشتیم با وجود اینکه اسفند و چوب و پوست و زردچوبه و ... هم داشتیم}

2.  اگه وسایلتون سالم و  قابل استفاده است همون ها رو بیارید یعنی وسایل نو نخرید، چون در غیر اینصورت با هزینه فریت که نهایتا کیلویی 4 تومان برایتان تمام میشود نمی صرفه و عقل سالم میگه بیا سیدنی بخر!! {وسایل برقی مثل همزن برقی و ... قیمتش با ایران یکیه و اینجا یه خوبی که داره اینه که هر موقع تا یکسال جنستون خراب شد می تونین ببرین پسش بدین... اما جاروبرقی با خودتون بیارین یکی از دوستان گوش نداد وقتی اومد و دید گفت که از ایران براش پست کردن}

 

چرا فریت کنیم؟ 

چون به نظر من: اولاً روزهای اول که شدیدا مشغول پیدا کردن اسکان دائم و کار و کارهای اداری و گرفتن تلفن و ... خواهید شد که وقت برای صرف خرید مایحتاج اولیه ایی مثل بالش و ماهیتابه و پتو نخواهید داشت... پتو یک نفره به کیفیت گلبافت دانه ای 80 دلار به بالا است توجه داشته باشید که اولویت با وسایل ضروری است که از نظر وزن سبک هستند ولی از نظر ارزش گران مثل:  سشوار، که نهایتاً یک کیلو است ولی اگه اینجا بخرید از 40 دلار به بالاست.  {از نظر من وسایلی که ارزش معنوی دارن رو هم با خودتون بیارین که اینجا از لحاظ روحی و معنوی خیلی بهتون کمک خواهد کرد}

دوماً: هرگز یادتون نره که اینجا شما ریال رو به دلارتبدل میکنید و به دلار خرید میکنید،خب پول ما هم که ارزش بالایی نداره. هروقت رفتید سر کار و حقوق به دلار گرفتید اون وقت همه چیز ارزان و فراوان خواهد شد.

.......بگذریم که من کلی از وسایل خودمو نیاوردم، اومدم اینجا سر خرید مثلا یه سیم ظرفشویی کلی گشتم ( آخه قابلمه های هتل استیله و اجاق گازش برقی است در نتیجه همیشه غذا میسوخت . . . {در این مواقع که نمی دونین چی و از کجا بخرین به اولین مغازه چینی دو رو برتون مراجعه کنین که عین نقل و نبات در سیدنی هستن، اونها همه چی دارن و با پایین ترین قیمت}

اول از همه زنگ میزنید به آدرس کارتن سازی آقای ممتاز ۰۹۱۲۳۰۳۰۴۲۰  که از جاده مخصوص کرج براتون با هزینه 5-6 هزارتومن کارتن های مخصوص فریت رو میفرستند که عالی و استاندارد مورد قبول گمرک استرالیاست. ما هم ادرس و مشخصات این اقا رو از اینترنت پیداکردیم، ( باز بستگی به بارتون داره ما حدودا 9 تا کارتن گرفتیم) ، بعد فقط ته کارتن ها رو چسب پهن مخصوص کارتن میزنید و شروع کنید به چیدن، سعی کنید هر کارتن از 20 -22 کیلو بیشتر نشه. من خودم 3 تا بالش اوردم ، 2 تا پتو ،  برای لباس و پتو بهتره که وکیومشون کنید اگه نایلون وکیوم خریدید که فبها وگرنه اونها رو خیلی با احتیاط که با ناخن پاره نشه، تو دوتا نایلون زباله سایز بزرگ ( همون های که از شهروند میخرید ورنگش روشن است) بذارید و  درشوبا چسب پهن کارتن ببندید ( چسب کارتن همون قهوهای ها چون سفیدش هوا رد میکنه) و فقط به اندازه  لوله جارو برقی باز بذارید و هواشو با جارو برقی بکشید بیرون. بارتون از نظر حجم یک سوم میشه و بقیشو با چسب  محکم ببندید. 

 { این نایلون وکیوم که به اسم space bag معروف هستن رو می تونین از فروشگاه های شهروند تهیه کنین که 6000 تومان هستن. در مورد کارتن هم فکر میکنم ارزونتر هم می تونین پیدا کنین از گمرگ و یا مولوی اما فکر می کنم اینی که سارا نوشته دست اوله و نو اما مولوی دسته دومه و بوی سیگار و ... میده لباساتون بو میگیره... من خودم هم کارتونهای نو گرفتم می تونین بارتون رو ببرین فرودگاه امام خودشون بسته بندی خوبی می کنن خیلی هم گرون در نمیآد} 

   

و دیگه اونهایی که آوردم: ماکروفر، رومیزی ، سفره، بلور و پیرکس های اصلی نه کریستال و تزئینی، یه دست لیوان و فنجون و بشقاب و کل سرویس قاشق چنگال، قابلمه های تفلون، ابکش پلاستیکی، ملحفه و اتو، سشوار، جارو برقی ( باید کاملا تمیزش کنید + 5-6 بسته کیسه یدک)، کفش،  لباس گرم، چوب رختی ، وسایل ریزی (مثل ناخن گیر، رنده، خودکار، ساعت رومیزی ویکی هم کوچیک دیواری، قیچی اشپزخونه قیچی معمولی و...)،  پلوپز {سرجاهازیه همه ایرانی های عاشق ته دیگ} (خیلی مهم)، باز برای اوردن ساندویچ میکر تاکید میکنم اگه دارید بیاریدش وگرنه بهتره همینجا بخرید، چون نون های اینجا مناسب ساندویج است و برای روزهای اول بدو بدو، ساندویج مدرسه بچه ها و بعدا خودتون سر کار فوق العاده است. {البته اینجا انواع و اقسام نان هست و حتی نانوایی ایرانی و نانهایی هم هست که به نان لبنیز یا همون لبنانی معروفن که مانند تافتون یا نان لواش ما هستن و در Woolworth , coles هم هستن اما بسته به دسترسی و محل زندگیتون به این نوع فروشگاه ها داره!}  دمپایی پلاستیکی(برای هر کدومتون 2 جفت)..اینجا تو مراکز غیر رسمی و خرید همه دمپایی لا انگشتی پاشون انداختند و یادتون باشه که اینجا همه چیز مد است و هیچ چیز هم مد نیست!  لذا دمپایی های خوبتونو و صندل هاتونو حتما با خودتون بیارید، کفش مردونه و زنونه رسمی خیلی گران است و کفش های بندی راحتی مدل کفش های مردونه کلارک در تهران. اینجا در ماههای اول ورودتون خیلی بدو بدو دارید ( کفش راحتی اسپرت یادتون نره).  

 {سرویس آرکوپال هایی که ایران در رنگها و طرح های زیادی بودن رو راحت می تونین پست کنین و اینجا  هم خیلی به دردتون می خوره و هم خیلی کم و گرونه}

خب کجا بودم ! برید پامنار و چند متر نایلون حباب دار بخرید برا ی شکستنی ها و لیوان ها واین هارو بسته بندی کنید لای لباس ها....کلا برای اهمیت وسایل و اینکه چی بیاریم: اول که وارد یک خونه خالی میشید ببینید چی لازم تر است خودتون آنالیز کنید! بعضی چیزهای ریز سبک آوردنش ضروریه.. مثلا خود ما لحظه آخر جا کلیدی های منزل مونون دادیم به بچه ها: اینجا که خونه که گرفتیم دو سری 4 تایی کلید گرفتیم و مونده بویم برای جا کلیدی،  تا جا کلیدی خریدیم هر کدوم 5 دلار، کلید هامون تو نخ بود! پس جا کلیدی هم بیارید... البته یکی ممکنه بگه ای بابا میریم shopping center و همه این هارو روز اول میخریم... بله عرض کردم اگه با  پول خیلی زیاد میائید سیدنی و خیلی پولدار هستید، و روزهای اول وقت زیاد دارید و میخواهید خرید کنید، تجربیات من اصلا به درتون نمیخوره...( من خودم بالای 70 هزار دلار رو میگم زیاد)، و گرنه بله من میدونم حداقل تو Eastwood  سیدنی همه اینها رو پیدا میکنید. { از تجربیات من هم بخواهید بدونید باید بگم ماهها طول می کشه تا یاد بگیرید اینجا چه جوری خرید کنید! یه موقع یه چیزی می خرین که دو هفته بعد یه جای دیگه سیدنی می بینید نصف اون قیمت می تونستین جنستون رو تهیه کنید برای خرید کردن توی سیدنی باید وقت بزارین}

ما کامپیوتر و لب تابمونو هم با خودمون آوردیم. مونیتورتون LCD  باشه. دیگه چی بگم؟؟.... آها! من چای سازمو آوردم" اینهایی که میگم برای بار فریت است نه بار همراه خودتون که اونو هم تو فرصت مناسب توضیح میدم"... {از دید من کامپیوتر نیارین! هم سنگینه و هم گرون در میآد در فروشگاههای الکترونیکی اینجا می تونید بهترین و جدیدترین لب تاپ و لوازم صوتی رو از دم قسط و بدون بهره  بخرید تنها با داشتن حساب بانکی و کار}

خب بریم سر بقیه مطالب: وسایل رو میچینید حتما اون ها رو وزن کنید کارتن رو رو سرتون میزارید و میرید رو (وزنه های خونگی دیجیتال منزل) که از وزن اصلی خودتون تون کم میکنید و وزن کارتن رو گوشه کارتن مینویسید، در استرالیا هم  از شما لیستی از اجناس داخل کارتونها رو می خوان. البته باید کلی و به انگلیسی باشه بنابراین همینطور که بارا رو بسته بندی می کنید صورتبرداری هم کنید (لباس٬ لوازم منزل و ...) البته به نظر من یه لیست دقیق هم بردارید ضرر نداره برای جمع بندی نهایی، توجه داشته باشید که رنج بارها بین 100-150-200 کیلو به بالاست یعنی اگه شما 80 کیلو بار داشته باشید براتون 100 کیلو حساب میشه، پس بهتره که مثلا 200 کیلو دقیقا همین 200 کیلو باشه که ضرر نکنید.  ... بیچاره آقایون   : آقای همسر، که بیچاره شد تو وزن کشی کارتن ها..... بعد با یک وانت میرید فرودگاه امام.... حتما با کمک برید 2 نفر... {تمام بار شما همه با هم روی یک باسکول بزرگ می ره و روی نمایشگر شما می تونین وزن بارتون رو ببینین! ترجیحا با خودتون دلار ببرین خیلی به صرفتون چون اونجا نرخ دلار رو بیشتر حساب می کنن ما نصف پول بارمون رو دلار دادیم یادمه فکر می کردیم ۱۵۰ کیلو بار داریم ولی شده بود ۲۰۰ کیلو تقریبا شد ۶۰۰ هزار تومان با الاتحاد هم فرستادیم. هزینه بسته بندی هم نداشتیم فقط چسب و یه گونی داشتیم که شد ۶۰۰۰ تومان باقی اش هم همه پول بار هوایی شد کلی هم انعام به زور ازتون می گیرن!!! ما که حساب کردیم حدود ۷۵۰۰۰ تومان بابت تبدیل ریال به دلار توی همونجا ضرر کردیم چون گفتم نرخ فرودگاه امام بیشتره! با خودتون ببرین ضرر نمی کنین صبح زود هم برین که سریع کارتون انجام بشه ما که رفته بودیم خانمی جلوی ما بود که ۴۰۰ کیلو بار داشت که تازه همه اش را باید بسته بندی می کردن کارش خیلی طول کشید... بارهاتون رو می تونین ببرین اونجا براتون بسته بندی کنن خیلی هم گرون در نمیآد}

ما خودمون با التحاد اومدیم نفری 30 کیلو بار اوردیم، دقیقا 90کیلو شد و تقریبا 20 کیلو هم تو هواپیما بردیم بار همراه هواپیماتون باید خیلی حجیم نباشه و به چشم نیاد موقع وارد شدن به هواپیما هم خیلی با وجود سنگینی ریلکس وارد بشید که گیر ندن  ما که لبخند میزدیم ولی کوله پشتی هامون پدر مارو دراورد).... { سارا جان:  وقتی از ایران خارج می شین اصلا به وزن بارهاتون توی هواپیما کاری ندارن تا جایی که می تونین باخودتون بیارین اما باید به این نکته توجه داشته باشین که اونها رو اگر به جایی که مال شماست جا ندین باید بزارین روی پاتون و در پیاده و سوار شدن هواپیما در ابوظبی براتون خیلی سخته مخصوصا اینکه فرودگاه ابوظبی خیلی خیلی کوچیک بود اون موقعی که ما آمدیم و جا برای نشستن نداشت خب حدود 7 صبح رسیدیم و باید دو ساعت و نیم منتظر پرواز بعدی می شدیم} 

اینم عکسی از کل سالن فرودگاه ابوظبی : 

 

اندازه میدون فردوسی خودمونه !    

                      

وسایل و بار همراه مسافر:

توصیه میشود سری اول که میآیید با چمدون های برزنتی و سبک بیایید، چمدون بزرگ خودش حدود 5 کیلوست که رو بارتون حساب میشه، ما خودمون به توصیه یکی از دوستان از ساک های برزنتی سازمان حج و زیارت استفاده کردیم و خیلی هم عالی بود.

توصیه میشود خوراکی هایی که همراهتون میارید رو فقط در یک ساک بزارید تا درموقع بازرسی فقط همون ساک رو نگاه کنند. باز تجربه من اینه که شما سبزی خشک، ادویه و زردچوبه، زعفران و نبات رو میتونید بیارید منوط به اینکه بسته بندی رسمی داشته باشه، من خودم جعبه های شکلات مقوایی رو تو ایران خالی کردم و توشو چپوندم از سبزی خشک دورش هم دادم که با نایلون وکیومش کردند، از من نگرفتند. نبات و قند هم  که بسته بندی  شده اش تو ایران فراوونه. بماند اینکه دوستم قند رو تو نایلون ریخت و ازش نگرفتند. {در جایی که آفریقایی ها و تایلندی ها موش خشک شده میآرن به قند و سبزی و زعفران ایرانی ها گیر نمیدن}

تو هواپیما هم چپ و راست ازتون پذیرایی میشود، ولی بهتره که برای بچه ها برای طول پرواز شیرو قاقا لی لی بیاورید، دختر من هیچکدوم از غذاهاشونو نخورد. {بوفه ای ته هواپیما است که می تونید هر چی خواستین از اونجا بردارین} 

 

 ورود به سیدنی:

خب به سلامتی رسیدید، در طول پرواز باز توصیه میشود حتما اگه باری برای اظهار دارید حتما حتما حتما تو کارتی که در خلال پرواز بهتون میدن اظهار کنید ...پروسه تون راحت تر میشه. میاید بیرون و تاکسی میگیرید برای هتل تون. { اگر هم فکر می کنید که تاکسی براتون گرون درمیآد می تونید با مترو بیایین که اون هم منوط به جای هتلتون... این رو زمانی من فهمیدم که دیدم خود اوزی ها با چمدون ها سوار ترن میشن و میرن فرودگاه توی خود فرودگاه ایستگاه مترو داره}  

این عکس هم با موبایلم وقتی رسیدیم سیدنی گرفتم! یادش بخیر... چه زود گذشت.

یکی از هتل هایی که من توصیه میکنم هتل راید است یه هتل آپارتمان خوب که برای ورود مهاجر خیلی خوب است هتل آروم و راحتی است موقع خروج و ورود شما رسپشن رو نمیبینید، درهای هتل تا صبح بازه و امکانات آشپزخانه، قابلمه، ماکروفر، تستر، یخچال، قاشق چنگال، کتری برقی و اتو و میز اتو و حمام و.... داره که بستگی به تعدادتون یک خواب و 2 خواب میتونید بگیرید.

نکته کنکوری: ازایران که وارد سایت هتل میشوید آبشن one bedroom برای یک هفته با rate 65 دلار رو انتخاب کنید هیچ فرقی با اون 99 دلاریه نداره ... یک اتاق خواب و یه هال کوچولو و حموم ودستشویی و یه اشپزخونه نقلی است که به نظر ما آشپزخونه اش  کلی می ارزه . . .

AMG Motel, 17 William Street. , Ryde, NSW 2112, Tel: 02_ 9809 4944  

 ما که از این هتل راضی بودیم... البته توقع هتل های مجلل رو نداشته باشید، این هتل خوبی است در منطقه راید که منطقه آروم و خوب و تمیزی است، منطقه اش تقریبا یه چیزی مثل امیراباد شمالی خودمون تو تهرانه. ما خونمون نزدیک هتل است و همین جا خونه پیدا کردیم.... در پروسه مهاجرت همواره یادتون باشه سفر توریستی با سفر مهاجرت و اقامت خیلی خیلی فرق میکنه پس حتما سطح توقعا هاتونو پایین بیارین.

به نظر اگه 65 دلار (منظورم اتاق نیست آپارتمان است)،  دادند که هیچ اگه بیشتر بود فقط برای یک هفته بگیرید که تمدیدیش رو ارزون تر حساب کنند. ما خودمون 89 دلار برامون بااینترنت حساب کردند ولی دوستمون که با ما اومد و حضوری هتل رو همون 65 دلار گرفتند، اگه اینجا آشنای دارید اونم میتونه براتون رزرو کنه با قیمت بهتری براتون دربیاد.

 اگه این هتل رو انتخاب کردین و اومدین وسایلی که گفتم موجود است رو دیگه با  خودتون نیارید وتو فریت بزارید. یک مسئله مهم یک سیم رابط 3-4 تایی هم با خودتون بیارید، دوشاخه شو جدا کنید و سیم هاشو تو پریز کنید  ( اقا مواظب باشید تو سیدنی  کار به دستتون ندید، البته هتل هم یه دونه تبدیل بهتون میده) {از این مبدلها همون مغازه های چینی که بهتون گفتم دارن} برای شارژ موبایل هاتون و استفاده سشوار و. .. حتما حتما پلوپز هم تو بار همراه خودتون باشه که مدتی که تو هتل هستین بتونید راحت غذا درست کنید. ( اگه این هتل بودین و من هنوز سرکارنرفته بودم شاید تونستم بیام هتل و بهتون سر بزنم ) توصیه میشود یک قابلمه و ماهیتابه تفلون حتما با خودتون بیارید، ( قابلمه هاشون استیل است و غذاتون میچسبه) . باز اگه تو این هتل مستقر شدید تو خیابون CHURCH یه سوپر مارکت ایرانی است به نام بهار که قیمت هاش کمی نسبت به بقیه جاها گرون تره ولی برای روز اول و خرید وسایل اولیه وسایل ضروری بد نیست، دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه... اگه سوال مهم وضروری داشتید به من ایمیل بزنید. و توصیه میکنم لینک سایر سایت ها در مورد فریت به استرالیا و اداب فریت ـ چی بیاریم که happy باشیم  حتما مطالعه بفرمائید.

اگه هر گونه سوالی در مورد مطالب بالا دارید یا هتل و از این سوالات، بپرسید با اجازه صاحبخونه وبلاگ یعنی فرشته جون، بهتون جواب میدهم،

ارادتمند شما: سارا

نظرات 22 + ارسال نظر
احمدرضا دوشنبه 10 فروردین 1388 ساعت 14:42 http://www.ahmadreza.com

واقعا عالی بود من تشکر می کنم.

مهدی دوشنبه 10 فروردین 1388 ساعت 19:58 http://immigrationstory.blogfa.com

سلام.ممنون از این اطلاعاتی که دادین.
برای گرفتن باری که فریت کردیم در استرالیا باید پولی پرداخت کنیم.در ضمن انبارداری تا چند روز رایگان است.
آخرین سوال اینه که من بارمو زودتر از خودم میفرستم و وقتی برسم سیدنی باید برم تحویل بگیرم.اگر ممکنه بگید چه جوری برم دفتر cargo وقتی میرسم؟
بازم ممنونم

مهدی جان ما بابت بارمون تو استرالیا حدود ۳۰ الی ۴۰ دلار دادیم و وقتی رسیدیم یک هفته بعد نامه اش اومد که بارتون رسیده و تا ۱۵ روز به ما مهلت داده بودن... دقیقا نمی دونم چحوری می شه رفت کارگو چون من نرفتم این رو می گم سارا جواب می ده!

مهرداد سه‌شنبه 11 فروردین 1388 ساعت 06:56

با سلام، به نظر من هم تو خونه خودتون بارهارو وزن کشی کنید تا اونجا مثلا بارتون یک دفعه 215 کیلو نشه که 250 کیلو براتون حساب نکنند، این اتفاق برای دوستم افتاد
من هم تشکر می کنم و موفق باشید

مهرداد عزیز بار وزن کردن خیلی سخته اون هم با وزنه های خانگی! با این وجود قبول دارم من هم وقتی دیدم ۲۰۰ کیلو بار دارم شوکه شدم فکر می کردم ۱۵۰ کیلو باشه! کاملا حرف شما صحیحه

نگاهی نو سه‌شنبه 11 فروردین 1388 ساعت 09:23 http://wwwblogestan.blogspot.com

ممنون دیگه خیالم راحت شد می خوام بیام استرالیا چی بیارم
شوخیییییییییییییییییییییییییییی
ما هیچ کدوم از وسایل برقی را نیاوردیم چون برق اینجا و ایران فرق داشت
من هم جز کسانی بودم که واقعا خیلی خوب و ضروری جنس اوردم و بقیه را ایران گذاشتم اونهایی که خیلی برام با ارزش بود در سفرهای تفریحی ام به ایران برداشتم اوردمشون. و واقعا پتو و بالش و فرشها و ظروف و ظروفی که از ایران اورده بودم خیلی اینجا به دردم خوردند
ممنون از اطلاعات خوبت

البته شما کانادایین ........... ولی فرق نمی کنه هر جا بریم ئسایل اولیه لازم داریم.

حسام سه‌شنبه 11 فروردین 1388 ساعت 16:40 http://hessamm.blogsky.com

این متنو باید کتاب کرد داد به متقاضیان مهاجرت به استرالیا که جلوی سفارتش صف کشیدن!

اونم می شی! انم می شی!

حسین خادم سه‌شنبه 11 فروردین 1388 ساعت 21:48 http://www.cheraqh.blogfa.com/

ما برای پرسیدن نام گلی ناشناس / چه سفر ها کرده ایم
ما برای بوسیدن خاک سر قله ها / چه خطرها کرده ایم
ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود / رنج دوران برده ایم
ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود / خون دلها خورده ایم
ما برای بوئیدن بوی گل نسترن / چه سفرها کرده ایم
ما برای نوشیدن شورابه های کویر / چه خطرها کرده ایم
ما برای خواندن این قصه عشق به خاک / رنج دوران برده ایم
ما برای جاودان ماندن این قسم خاک / خون دلها خورده ایم

http://www.youtube.com/watch?v=CRiGURF994U&feature=player_embedded

خب برادر این به متن ما چه ربطی داشت؟

مهشید چهارشنبه 12 فروردین 1388 ساعت 05:59

با سلام
من هم با شمادر مورد اوردن سرویس ارکوپال موافق هستم .
به نظر من از ایران بخرید خیلی به صرفه تر وبهتر است. و دیگه اینکه اینجا فروشگاههای دست دوم فراوان است که ظرف های ضروری و دم دست رو میتونید با قیمت های پایین بخرید... بهتره که چیزهای درست و حسابی بیاورید مثل سرویس ارکوپال تا فنجون ولیوان دم دستی....

آره دقیقا همون چیزای دم دستیتون رو درست و حسابی بیارین! با مهشید موافقم.

SOAN پنج‌شنبه 13 فروردین 1388 ساعت 22:13

با سلام
ممنون از اطلاعاتی که دادی ، خیلی جالب بود
یک سوال داشتم ممون میشم جواب بدین
قبل از فریت کردن بار تو فرودگاه بسته ها دوباره باز میشن ، یعنی تو خونه بسته بندی کنیم یا نه ، یا اصلاً میشه بجای کارتون از چمدون استفاده کرد
ممنون

بله . البته می شه از چمدون هم استفاده کنین من خیلی ها رو اونجا دیدم داشتن چمدون پست می کردن.
بسته هاتون رو توی خونه کاملا ببندید ولی درش و چسب نزنین ... مسوول بازرسیه دیگه یه وقت دیدی گیر داد. فقط اگر شک کنن باز می کنن مال ما رو یکی از کارتونامون رو دستش و تا ته کارتون برد تا ببینه واقعا چی توشه!
ما با خودمون چسب برده بودیم که اون آقایوونی که بسته بندی کردن گفتن : چسب ما به درد نمی خوره و مال خودشون رو چسب زدن!
پوله دیگه! باید بگیرن ولی گونی و بست و مشما حباب دار همه چی اونجا هست.

علیرضا جمعه 14 فروردین 1388 ساعت 13:45

ها ها ها مطلب حسین خادم چقدر بی ربط بود و عجب جواب کوتاه و بانکی بهش دادین....

نمی دونم شاید دلش گرفته بوده اینا رو اینجا نوشته بوده! ولی بهر حال ربطی به مطالب فریت و ... نداشت

مهدی یکشنبه 16 فروردین 1388 ساعت 07:37

با سلام
شما آذرس دفتر الاتحاد در سیدنی را دارین من برای تحویل بارم باید به کجا مراجعه کنم.

شما به دفتر الاتحاد نمی رین!!! وقتی دارین بار فریت می کنین باید آدرسی رو در استرالیا بهشون بدین نامه ای به همون آدرس فرستاده می شه تحت عنوان اینکه بارتون رسیده و تا چه زمانی می تونه بارتون در انبار فرودگاه رایگان بمونه و بعد از اون چقدر بهش جریمه می خوره و اینکه به کجا باید برین برای تحویل بارتون و اینکه چه ساعتی و ... هم چی دقیق و از روی حساب و کتاب در نامه ای که براتون فرستاده می شه شرح داده می شه! البته این نامه رو شما زمانی دریافت می کنین که در استرالیا هستین!

مهدی یکشنبه 16 فروردین 1388 ساعت 23:44

مرسی از جوابتون.
ولی من وقتی میرسم بارم رسیده و میخوام قبل از ایکه برم خونه بارمو بگیرم.

باید هماهنگ کنین... چون اون نامه ترخیص بارتونه!

منظر چهارشنبه 19 فروردین 1388 ساعت 15:55

سلام
من کلی سبزی خشک و آجیل و ادویه و مو سیر و اسفند و تخم گشنیز و... داشتم که بسته بندی خاصی نداشتن( کیسه نایلون معمولی) توی همه چمدونا هم پخش کرده بودم که اگه دو تاشو گرفتن دو تای دیگشو داشته باشم. ولی همرو اجازه دادن که بیارم. و فقط دو تا چمدونمو گفت باز کن.

آره بابا ... ولی اینجا که تخم گشنیز زیاده که ! چرا تخم شنبلیله نیوردی؟

ستاره پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 15:04

دوست عزیز
ممنون از مطلبی بسیار قابل استفاده تون. فقط یه نکته شماره تلفن آقای ممتاز برای کارتن سازی درست نبود. می شه درستش کنید؟

این شماره ای بوده که سارا گذاشته ...ولی من دوباره چکش می کنمو بهشون می گم چک بکنه! اگر شما شماره ای در این زمینه دارین بدین تا در اختیار دوستان بذاریم

سارا یکشنبه 23 فروردین 1388 ساعت 14:02

سلام فرشته جان
خوب هستید?
اراه شماره کارتن سازی اشتباه بود درستش اینه کارتن سازی ممتاز 09123030420 وای خیلی معذرت میخوام......
بنده خدا چقدر زنگ زده به خاطر این اشتباه ازتون معذرت میخوام
ارادتمند

من درستش کردم!

ستاره چهارشنبه 26 فروردین 1388 ساعت 21:11

دستتون درد نکنه بابت شماره. البته من قبل از اینکه اینجا رو بخونم چند تا شماره رو امتحان کردم و بالاخره یکیش گرفت!! ولی کاش توی متن هم درستش کنید چون هنوزم اشتباهه. بازم ممنون. موفق باشید.

ببخشید عزیزم... حتما درستش می کنم.

زهره دوشنبه 21 اردیبهشت 1388 ساعت 19:34

سلام دنبال مطلبی میگشتم وبلاگ شما باز شد.
درضمن حالمم از دو رو د.و رنگیهای همکارام بشدت گرفته بود خلاصه دنیا برام سیاه بود .
نمی دونم چی توی این صفحه بود که یک لذت خاص به من داد شاید خدا بوسیله شما خواست حال من عوض بشه

خیلی خوشحالم که دلت گرفتت باز شد عزیزم ... بازم بهم سر بزن...

این دورنگی ها یا بهتر بگم صد رنگی های آدمیزاد تمومی نداره! حسادت ها و ندونم کاریها .... ول کن بهشون محل نده

ghazaal دوشنبه 25 آبان 1388 ساعت 23:38

سلام
ما منتظر ویزا هستیم،15 ماهه اقدام کردیم و در تدارک عروسی و خرید وسایل....میخوام چیزایی بخرم که بتونم بیارم و به دردم بخوره....مطلبت خیلی خیلی کمکم کرد....یه سوال....چینی بخرم یا نه؟...چینیهای ایران خوبن آخه.
هر توصیه دیگه خیلی بهم کمک میکنه...ممنون...

چینی های ایران خیلی خوبن اما آوردنشون مکافاته و این که اینجا چیزهای خیلی شیکتری هستن

مانا سه‌شنبه 3 آذر 1388 ساعت 18:39

خیلی خیلی ممنون.کلی کمک بود نوشته ت

خواهش می کنم ... منم نوشتم که کمک کنم دیگه

سهراب دوشنبه 12 بهمن 1388 ساعت 06:55

سلام خیلی خیلی به دردم خورد این اطلاعات ممنون از مهربونی و لطفتون

خواهش میکنم ... سفر بی خطر !!! اگر سوالی هم داشتین بپرسین

مرجانه دوشنبه 19 بهمن 1388 ساعت 23:17

مرسی از اطلاعات فوق العاده خوبتون. من می خوام این هتل راید رو رزرو کنم اما ایمیلش رو رو سایتش نزده احیانا شما دارید؟

نه من ندارم ... بهشون تلفن کنین بهتره.

مژده شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 18:50

ممنون از اطلاعات خوبتون

ما هفته قبل بعد ازیک ماه که درسیدنی بودیم وکارهای اولیه رو انجام دادیم برگشتیم.همه چی عالی بود .سپتامبر دوباره عازمیم برای همیشه.

اتفاقاماهم همون هتله بودیم اسمش AMG MOTEL&SERVICE APPARTMENT هستش اگه تو گوگل این اسمو بزنید میاد.دقت کنید که یه پکیج داره برای کسانیکه میخوان حداقل 2هفته بمونن که دراین صورت شبی 67-68 دلار درمیاد ما 1ماهو کامل اونجا بودیم بسیار عالی بود .راستی لاندری هم داره 3دلار سکه میندازی برای شستن لباس ها و3دلار سکه میندازی برای خشک کردن .هرطبقه خودش لاندری جدا داره.
یه شعبه سنترلینک نزدیکش هست 10دقیقه پیاده شاید هم کمتر!! 4-5تاایستگاه اتوبوس با سرویس دهی عالی نزدیکش هست راحت سوار شید برید CITY.نزدیکترین SHOPING CENTER هم IKEAهستش توی خیابون پشتی کنارکلیسا سواراتوبوس شید دقیقا درIKEAپیاده میکنه.همچنین رفتن بهSHOPING CENTER مک کواری هم از اونجا خیلی راحته.

راستی توی رسپشن یهپسره بهاسم ماتیو بود که خیلی آدم مثبتیه هرکاری داشتید خیلی خوب همکاری میکنه ولی اون یکی( پل ) خیلی حال نداشت!!

ممنون مژده عزیز از راهنمایی هایی که کردی.

سامان- سیدنی شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 04:50

سلام
خیلی جالبه ما 4 ماه قبل از طریق سایت شما این هتل رو در ایران پیدا کردیم و دل به دریا زده و این هتل رو رزرو کردیم. . .
و چه اقامت خوبی رو با ارزان ترین هزینه داشتیم ممنون از شما
الان هم همون منطقه ساکن هستیم .
دو ماهه که مرکز خرید راید باز شده و مهاجربن عزیز می تونن احتیاجات روز مره رو بخرند از قبیل میوه و خوارو بار که فروشگاه الدی در اینجا فیمتش خیلی ارزونه ( توصه من به همه )
فروشگاه بهار خوبه ولی مثلا شیر 3$ فروشگاه الدی رو میده 5 $
تازه الدی تا فروشگاه بهار 3 دقیقه فاصله است.
نردیک همین هتل شعبه سنترلینک است.
سر خیابون هتل یعنی ویلیام درمانگاه است و پهلوش داروخانه شبانه روزی است.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد